MS Windows
briani 27239
Skifte drevbogstav problem
Fra : goofy

Dato : 05-10-03 09:39

Hej NG.
Jeg har en maskiner med 2 hd.
Der hvor XP home ligger hedder drev e og den anden HD ( min FTP) hedder
C.
Dette har jeg prøvet at ændre så styresystemet ligger på drev c.
Når jeg går ind og ændre drevbogstav, svarer maskinet at jeg kan ikke
ændre drevbogstav fordi styresystemet ligger på den HD.
Hvag gør jeg?

Kan jeg frakoble den ene HD vil XP så automatisk omdøbe tilbageværende
HD til drev C: ?

Jeg vil gerne have ændret fordi nogle programme automatisk søger ned på
drev c, men her skal de ikke ligge, jeg ved godt at man manuelt kan
ændre, men jeg vil gerne have at de automatisk ligge på den hd jeg som
ønsker de skal.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : preben nielsen

Dato : 05-10-03 09:55

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvag gør jeg?
>
> Kan jeg frakoble den ene HD vil XP så automatisk omdøbe

Hvis det lykkes dig at få styresystemet ned på C: så har du bare
det problem, at der er tusinder (og atter tusinder) af referencer
i registreringsdatabasen som peget forkert (på E:), hvilket vil
påvirke både Windows og dine installerede programmer. Muligvis
programmet Drivemapper (fra Powerquest) kan hjælpe dig, men
Windows er ikke skabt til at kunne flyttes fra eet drev til et
andet !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jens

Dato : 05-10-03 10:18

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3f7fdc52

> [...]
> programmet Drivemapper (fra Powerquest) kan hjælpe dig, men
> Windows er ikke skabt til at kunne flyttes fra eet drev til et

Ifølge M$ side kan det gøres, men jeg giver dig ret, en reinstall er mere
pålidelig.

Mvh Jens

Fra : goofy

Dato : 05-10-03 11:36

Hej Preben
> [...]
> programmet Drivemapper (fra Powerquest) kan hjælpe dig, men
> Windows er ikke skabt til at kunne flyttes fra eet drev til et

Jeg ved at man kan ændre i reg.basen således at ved installation af
programmer, så peger den automatisk på en andet drev end c,
Hved du hvor jeg skal ændre?

Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-10-03 16:24

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg ved at man kan ændre i reg.basen således at ved installation af
>programmer, så peger den automatisk på en andet drev end c,

Brug TweakUi til det, det er langt det nemmeste.

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
--
Knud