MS Windows
briani 27239
Fingeraftryk og login
Fra : Frank Nørvig

Dato : 04-10-03 11:30

Hejsa,

Er der nogen her i gruppen der har haft held med at bruger en
fingeraftryklæser til login i Windows 2000?
Vi overvejer at skifte til dette på arb. i stedet for alm.
bruger-adgangskoder, men kan ikke umiddelbart finde et produkt der lever op
til vores krav mht. sikkerhed.

Mvh Frank

Fra : H.J.Suurland

Dato : 05-10-03 06:43

"Frank Nørvig" <spam@noervig.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her i gruppen der har haft held med at bruger en
> fingeraftryklæser til login i Windows 2000?
Jeg har haft en på prøve gennem vores leverandør, men om det var med held er
vist så meget sagt.
Jeg skulle netop teste hvor sikker den var, og kiggede derfor på hvad den
skrev i registreringsnøglen.
Jeg lavede derefter en boot diskette og et lillet script der ændrede nøglen.
Derefter kunne jeg starte Windows normalt op.
Jeg ved godt at det ikke er normalt at man løber rundt med en boot diskette
i lommen, men har man hensigten, så findes midlet.
Yderligere havde den biometriske lås den fejl, at en lille skramme på din
finger, eller snavs på pladen, forhindrede opstart af windows.

Med venlig hilsen
Hans

PS. Jeg udtaler mig udelukkende om det afprøvede produkt. Jeg ved ikke om
der findes nogen der er mere sikker.