MS Windows
briani 27239
ghost ?
Fra : Nikolas \(2200\)

Dato : 03-10-03 12:22

Hej
Jeg skal flytte mit styre system fra en hd "c" til en slave "d", (tom) som
derefter skal køre master C og den gamle skal ud.

Jeg havede tænkt mig at bruge norton ghost.
Men hvad skal jeg bruge ? Cloene eller back up. ?
Og hvordan gør jeg ?

hvis jeg prøver at lave en cloen sige den at jeg ikke har defrakmenteret
den, det er gjort men det hjælper ikke.

Mvh Nikolas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-10-03 13:40

Nikolas (2200) skrev :
> [...]
> Og hvordan gør jeg ?
>

> hvis jeg prøver at lave en cloen sige den at jeg ikke har defrakmenteret

Du skal lave en Ghost boot diskette.
Sæt de to diske som master på hver sit kabel.

Kør Ghost med Disc to disc.

Når det er gjort slukker du og sætter D i stedet for C og tager C ud. Nu vil
den gamle D være ny C.

Når systemet er startet op kan du lukke ned igen og sætte den gamle disk som
slave og slette den. Men det er vigtigt at systemet bliver startet op og
lukket ned før den sættes på.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-10-03 13:47

> [...]
> Og hvordan gør jeg ?
>

> hvis jeg prøver at lave en cloen sige den at jeg ikke har defrakmenteret

Hej
Jeg plejer at starte pcen op med en dos disk (win98 start f.eks.) med cd
support, for så kan du se om dine diske har fået et drive letter.
Så i med Ghost disken og så være sikker på de switche der kan sættes er sat
rigtigt !
Det kan godt være svært at forstå hvad manualen mener, men forsøg dig frem
og husk at gemme indstillingerne. de bliver gemt på disken.
Clone skulle være den rigtige, da du gerne vil spejle C partitionen til den
anden disk.

Hilsen
Michael