MS Windows
briani 27239
Skrivebeskytte registreringsdatabasen
Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-10-03 02:34

Kan man ikke det på een eller anden måde i W2k Pro?

Claus

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-10-03 08:19

"Claus Tersgov" <xxtc342ANTISPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke det på een eller anden måde i W2k Pro?

Hvis du skrivebeskytter registreringsdatabasen kan Windows jo ikke skrive
til den, hvilket sker jævnligt, især når du installerer nye programmer.. Ja
blot du arbejder med et dokument i f.eks. Word så skrives der til RDB.
Hvorfor vil du egentligt skrivebeskytte den?

Mvh
Benjamin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-10-03 00:23

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> blot du arbejder med et dokument i f.eks. Word så skrives der til RDB.
> Hvorfor vil du egentligt skrivebeskytte den?

For at forhindre, at uvedkommende programmer skriver i databasen...

Jeg kan ikke rigtig se, at der skulle være nogen grund til at skrive i
registreringsdatabasen, hvis det ikke er for at installere ny programmer eller
fortage større ændringer i windows.

Er den skrivebeskyttet kan skaden ikke være så stor med uvedkommende
programmer.

Claus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-10-03 17:05

Det kan du godt glemme.
Hvergang du opretter et nyt document i Word skrives der i Registry.
Det samme gør sig gældende i de fleste andre programmer. Derudover er
der masser af andre ting der medfører at registy bliver skrevet til.