MS Windows
briani 27239
Uptime?
Fra : BDF

Dato : 02-10-03 17:43

Halløjsa...!
Har en lille server som står og køre lidt webserver og lign. programmer og
har for sjov installeret et program "Winbar" så jeg kan holde øje med dens
uptime + nogle andre smarte funktioner...
Men her idag da jeg kom op på 49 dage og 23 timer så pludslig var tælleren
nulstillet...! Nogle som ved hvorfor?

Serveren kører Windows XP Professional!

\BDF/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-10-03 17:57

BDF wrote:
> [...]
> Men her idag da jeg kom op på 49 dage og 23 timer så pludslig var
> tælleren nulstillet...! Nogle som ved hvorfor?

Det er noget med at Windows selv nulstiller tidstagningen der...

Correct me if i'm wront!

--
Martin K

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-10-03 19:14

Martin Kirschmeyer wrote:

[Snip 49 dage 23 timer]

> Det er noget med at Windows selv nulstiller tidstagningen der...

Jeps. Det er en counter der tæller millisekunder. 49 dage og 23 timer
bliver til 4.316.400.000 millisekunder. 2^32 = 4.294.967.296, så det
burde vel være 49 dage og 17 timer?

Nå, men under alle omstændigheder er det sandsynligwis Winbar der ikke
lige er smart nok til at spørge det rigtige sted. Hvis man bruger net-
kommandoen til at spørge om uptime kan den godt klare mere end 49 dage.
Min XP maskine har i hvertfald meldt 103 dage på et tidspunkt.

> Correct me if i'm wront!

He he.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : BDF

Dato : 02-10-03 19:55

Okay hvor skod...!
Kender I et andet uptime program som ik nulstiller?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-10-03 19:58

BDF wrote:
> Okay hvor skod...!
> Kender I et andet uptime program som ik nulstiller?

Freeware og det hele

Windows Uptime 1.6
http://www.rundegren.com/software/windowsuptime/

--
Martin K

Fra : BDF

Dato : 02-10-03 20:16

Takker..!

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-10-03 20:46

BDF wrote:
> Takker..!

Ingen årsag...

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-10-03 17:33

In article <blhs9a$m0i$1@news.cybercity.dk>, BDF@e-mail.dk says...
> Okay hvor skod...!
> Kender I et andet uptime program som ik nulstiller?

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/management/uptime/

Og gider du ikke lige kigge på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html også?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-10-03 19:56

Toke Eskildsen wrote:
> Jeps. Det er en counter der tæller millisekunder. 49 dage og 23 timer
> bliver til 4.316.400.000 millisekunder. 2^32 = 4.294.967.296, så det
> burde vel være 49 dage og 17 timer?

OK - så blev jeg da også lidt klogere Det skader jo ikke...

> Min XP maskine har i hvertfald meldt 103 dage på et tidspunkt.

Jeg bruger Windows Uptime 1.6 engang i mellem for lige at se hvordan det
står til. jeg prøvede lige at sætte datoen 2 måneder frem til den 2.
december 2003. Har meldte den fint tilbage med en uptime på 61 dage... Så
den må jo ligge i Winbar...

> He he.

Det er bare en buffer hvis ikke man er 100% sikker

--
Martin K