MS Windows
briani 27239
Vindue - øverst
Fra : J W Nielsen

Dato : 02-10-03 17:32

Hej !
Har en TV-tuner i min PC. Den medfølgende software giver så vidt jeg kan se
ikke mulighed for at ha' billedet (vinduet) øverst hele tiden. I nogen
programmer kan man vælge denne funktion... Hvordan får jeg billedet til at
være øverst når jeg er i gang med andre programmer.

Mvh
Jørgen

Fra : KsNa

Dato : 02-10-03 17:58

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer kan man vælge denne funktion... Hvordan får jeg billedet til at
> være øverst når jeg er i gang med andre programmer.

Øh!
Hvis billedet er øverst hele tiden, hvordan kan du så arbejde i andre
programmer, de må jo ligge bagved.

Mvh.
Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-03 18:29

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev :

>Hvis billedet er øverst hele tiden, hvordan kan du så arbejde i andre
>programmer, de må jo ligge bagved.

Et bagvedliggende vindue kan da sagtens være aktivt, formentlig
fyldet tvbilledet ikke hele skærmen.
--
Knud

Fra : J W Nielsen

Dato : 02-10-03 18:43

> Et bagvedliggende vindue kan da sagtens være aktivt, formentlig
> fyldet tvbilledet ikke hele skærmen.

Yes, præcis - jeg lægger det i det ene hjørne, men i samme øjeblik jeg
bruger det(de) andet program (f.eks. Word) fiser TV-billedet ind bagved
Jeg ved godt, at jeg kan ændre vinduerne så de kommer ved siden af hinanden,
men det andet er betydeligt smartere !

Mvh
jørgen

Fra : KsNa

Dato : 02-10-03 21:35

> Et bagvedliggende vindue kan da sagtens være aktivt, formentlig
> fyldet tvbilledet ikke hele skærmen.

Nåårr, det skulle kun være et lille billed, jeg troede det fyldte hele
skærmen.

Mvh.
Kim

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-10-03 19:35

J W Nielsen wrote:

> [...]
> programmer kan man vælge denne funktion... Hvordan får jeg billedet til at
> være øverst når jeg er i gang med andre programmer.

Jeg lavede for nyligt et program der måske kan bruges:
home20.inet.tele.dk/midgaard/bringtotop.zip

Du udpakker og kører BringToTop.exe med titlen på det vindue
som du vil have til at ligge øverst som parameter.
Titlen er normalt det der står i det blå felt øverst på vinduet.

Hvis du hellere vil have et program der tager programmets navn
som tittel kan jeg godt lave det.

/b

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-10-03 21:07

Nu havde det nok været nemmere, hvis du havde fortalt hvilket tvkort og
program du bruger, da der jo nok er forskel. Jeg har f.eks. et hauppage kort
og ser tv med wintv2000. Der kan jeg under Menu-Options sætte det at være
always on top, og har det så liggende oppe i venstre hjørne. Men det er helt
frit, hvor det skal ligge, samt størrelsen på det.

Kurt