MS Windows
briani 27239
Vild harddisk aktivitet
Fra : Otto

Dato : 01-10-03 22:36

Hej Gruppe

Min PC med winXP er begyndt at arbejde vildt med hardisken after 5 min hvor
jeg ikke bruger den. Jeg har mistanke til at det er MS Office XP som er
skyld i det.
Jeg mener at huske noget med en application i Windows som styrer alle
programmer som startes sammen med windows under opstart.
Nogen der ved hvor denne application kan startes fra? Eller om det er noget
andet som er galt?

På forhånd Tak

vh Otto

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-10-03 01:04

Otto skrev:

> Min PC med winXP er begyndt at arbejde vildt med hardisken after 5
> min hvor jeg ikke bruger den. Jeg har mistanke til at det er MS
> Office XP som er skyld i det.

Du kan prøve at slå Office fra i Msconfig. Start > Kør: msconfig og
find så Office på listen under fanebladet Start og fjern fluebenet.
(Hvis der er en der hedder Find, så prøv også at slukke for den).
Klik på OK for at komme ud og genstart derefter Windows. Hvis den
stadig gør det efter 5 min. uden aktivitet så er det ikke Office
der er skyld i det.

> [...]
> alle programmer som startes sammen med windows under opstart.
> Nogen der ved hvor denne application kan startes fra? Eller om det

Du tænker måske på det program hvormed man kan styre hvilke
tjenester som kører i baggrunden. Du kommer ind til programmet ved
at højreklikke på Denne Computer og vælge punktet Administrer. Du kan
også komme direkte ind i det ved at gå ned i Start > Kør og starte:
services.msc

Prøv at stoppe den tjeneste som hedder Indexing Service. Det kan
være den der er skyld i diskaktiviteten. Hvis det er så stil den
til 'Disabled' så den ikke starter automatisk sammen med Windows.

Se evt. en beskrivelse af tjenestens funktion her:
<http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Indexing_Service>.

Madsen.