MS Windows
briani 27239
Installation af win xp pro
Fra : Lars

Dato : 01-10-03 21:21

Hej
Jeg har problemer´med at installere win xp, efter at kørt fdisk / formateret
harddisken, den og spørger hvor jeg vil installere win xp, når jeg så har
velgt
drev C, kommer der en meddelse om at der´er installeret win wp på den
pågældende partition, hvis man så vælge at forstætte, går den s tilbage og
vil til at begynder ar formattere igen.
HD : Seagate 60 Gb
Celeron 400 Mhz

Håber der er nogen som ved noget
¨
Mvh
Lars

Fra : Thomas Blitz

Dato : 01-10-03 21:22

Lars wrote:
> [...]
> drev C, kommer der en meddelse om at der´er installeret win wp på den
> pågældende partition, hvis man så vælge at forstætte, går den s tilbage og

Bare lad WIn xp installtionen formatere drevet, og såfremt det ikke
virker , så fjern alle partitioner med Win xp installtions programmet og
byg disken op igen med sasmme program og herefter formatering til ønsket
filsystem.

Venligst

Thomas

Fra : Jens

Dato : 01-10-03 21:27

"Lars" <lars.elming@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drev C, kommer der en meddelse om at der´er installeret win wp på den
> pågældende partition, hvis man så vælge at forstætte, går den s tilbage og

Lyder som om disken er delt i flere, er du helt sikker på hvilken part du
har fdisket ?

Fdisk kan ikke se ntfs drev jo, den vælger bare de første fat322 disk som c
drev.

Mvh Jens

Fra : Lars

Dato : 02-10-03 06:56

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drev.
>
> Mvh Jens
>
> Disken er ikke delt, og jeg har det samme problem på en tilsvarende
maskine, også celeron 400 Mhz. Jeg har igår installeret xp på min P3, 1000
Mhz og det gik fint, så er det jeg tænkte på om det kunne være bundkort
eller biosen som er for gammelt? Hd er iorden for den laver det samme numre
med 2 forskellige HD som er helt nye.
Jeg var også i en EDB butik som snakkede om at det kunne være mit Ram, men
det tror jeg ikke når det er samme problem på begge maskiner.
Håber i ved noget
Mvh
Lars

Fra : Jens

Dato : 02-10-03 07:05

"Lars" <lars.elming@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> maskine, også celeron 400 Mhz. Jeg har igår installeret xp på min P3, 1000

Hvor lidt ram er der i de 2 maskiner ?

Mvh Jens

Fra : Lars

Dato : 02-10-03 07:55

henholdsvis 196 & 256 Mb ram

Fra : Jens

Dato : 02-10-03 08:07

"Lars" <lars.elming@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> henholdsvis 196 & 256 Mb ram

Det burde jo være nok.
Boot på XPcdèn, og installer derfra, så kan du undervejs slette partitionen
og oprette en ny, formater den med ntfs og den skal køre pr automagik.

Hvis man installerer inde fra windows kan man ikke slette C: partitionen,
det kan man når man booter fra cdèn og installerer

Vælg ikke at reparere, det kommer der ikke noget godt ud af, og det er jo
ikke en maskine med en masse indstillinger som skal gemmes.

Mvh Jens

Fra : Webmaster

Dato : 02-10-03 08:03

> [...]
> drev C, kommer der en meddelse om at der´er installeret win wp på den
> pågældende partition, hvis man så vælge at forstætte, går den s tilbage og

Har du været igang med at installe tidligere hvor det gik galt..?
prøv at køre fdisk /mbr

NB: det smadrer FAT`en så tag lige backup af de andre drevs data først.

mvh.

- Arne.