Er træt af at være single
Fra : Martin Andersen

Dato : 13-04-01 00:57

Hvor er jeg dog træt af at være single. Nu bliver det oven i købet snart
forår, og så skal man til at se på alle de forelsket par, der går rundt og
er fortabt i hianden. Hvorfor er det ikke mig der går med en tur med en sød
pige og sidder på en bænk og kysser hinanden?
Jeg savner en at holde af og elske. En der elsker mig og en til at elske
med.

Kender du det?

Fra : Chokmah

Dato : 13-04-01 08:26

"Martin Andersen" <lingo1001@hotmail.com> wrote in message

> Kender du det?

Nope jeg havde altid masser af sprut & sener nerve piller ... så det er jeg
helt fremmed over for - et sted bag mine sarkastikse hukomelse løgne :)
1/3 del af alle dansker lever aflene i ensomhed , Danmark er det land i EU
måske verden - hvor forældre ser mindst til derres børn - jeg mener ikke det
er samfundets skyld - jeg tror der er noget sygt / et eller andet i folke
sjælen ... som rådner og spreder sig til resten af livet - det andet er
*kun* små symptomer på det store fald det indre kolaps i den kolektive
danske pyske - ikke med et brag men i en glidene bevægelse som TS Elliot
skrev - I The Hoolw man i forbindelse med mordet på Lincon.
værd at læse : http://users.hol.gr/%7Eartemis/hollowme.htm
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 13-04-01 13:40

"Chokmah" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9b69o1$c8v$1@news.inet.tele.dk...
hej Bó
> Nope jeg havde altid masser af sprut & sener nerve piller ... så
> det er jeg helt fremmed over for - et sted bag mine sarkastikse
> hukomelse løgne :)

LOL ja piller og masser at sprut kan sagtens bedøve en i e periode,
men det hjælper ikke på ens problem :-/

> [...]
> fald det indre kolaps i den kolektive danske pyske - ikke med et
> brag men i en glidene bevægelse som TS Elliot skrev - I The Hoolw

Det er et kanondigt!
"This is the way the world ends

Not with a bang but a whimper"

Jeg er enig med dig I at der er noget galt i Dannevang. En usund
egoisme breder sig stille og roligt som en sygdom gennem vort land.

Her tænker jeg netop på det at være single og hvor svært det er at
komme ud af det. Det er så svært at få konatkt ude i det pulserende
liv, altså kontakt som ikke bare er 'huhej hvor det går og har vi det
ikke sjovt...'

Måske har jeg bare været single for længe...

Hilsen
Tomas O.

Fra : Chokmah

Dato : 14-04-01 09:38

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message news:9b6s62$r39$1@sunsite.dk...
> "Chokmah" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hi Tomas :)

> LOL ja piller og masser at sprut kan sagtens bedøve en i e periode,
> men det hjælper ikke på ens problem :-/

Tjaaa det kommer an på hvor ambisjøs man er i sin søgen på afklaringen af
sin problematik - optimalt set er det jo at komme ondet til livs og få løst
problemet så man f.eks ikke er ensom mere.
men nu kan det jo være så dan i ens pysiske konstelation at man bare er
skruede sådan sammen at man ødelægger det for sig selv - eller rent
meneskeligt ikke formår , den svære proces det er at være sammen med et
andet menneske .... så selv om sprut piller & selvmord ikke føre en løsning
med sig der bringer en til den optimale situation - så for man dog en ferie
fra det selv destruktive i sig selv eller med selvmordet for det bragt helt
til ophør med afvikle sin eksistens.

> Det er et kanondigt!
> "This is the way the world ends
>
> Not with a bang but a whimper"

Det er ganske enkelt noget af dte bedste der nogen sinde er skrevet , måske
det bedste ?

> Jeg er enig med dig I at der er noget galt i Dannevang. En usund
> egoisme breder sig stille og roligt som en sygdom gennem vort land.

jeg ved ikke hvad det er - men jeg tror nu snarre det er en form for sløv
sind - der udspringer af magligheden - Danmark er et materielt meget nemt
sted at fungere dvs når ens basale behov er dægget og der reelt ikke er
noget praktisk tilbage der skilder en fra liv & død - nødvendigheden så at
sige er klaret - så tror jeg også vi mister nødvendigheden i os selv alting
flyder ud i *vel være* man mister ointerings sansen og taber sig selv som
menneske - vi taber os selv i forhold til os selv & hianden i en eller anden
perpleks tilstand hvor man er skak mat i at det er ok - og man har ikke de
simple forklaringer at leve bag ved - som under f.eks depresione i 30 erne
vi er ved ta dø af sult primært vi skal skafe noget at æde - nu har vi fåed
noget at æde hvad så `? så komme vi til at tænke over os selv & hianden og
alt det der i virkligheden er tila t være meneneske og hverken den kloge
eller dumme vinder i det spil - da problematikken bliver tilsvarene mere og
altid uoverskuelig i forhold til mennekset.

> [...]
> komme ud af det. Det er så svært at få konatkt ude i det pulserende
> liv, altså kontakt som ikke bare er 'huhej hvor det går og har vi det

ja .... men det er så et feber agtigt forsøg på at samarbejde med menesker
på en cafe steotyp logik.... det holder absolut heller ikke - men det er med
det som med one night stands , døde dates - druk piller dope

> Måske har jeg bare været single for længe...

jeg ved det ikke - nogen er måske født aflene - et eller andet i en der i
virkligheden er ude af stand til at komunikere på en tilfredstillene måde
med det uden for en selv ? vi har sikkert alle en grad af det i det ene
eller andet samenhæng,.

Det enste spørgsmål der er tilbage er om man har en reel chanse for at gøre
det tåleligt eller ikke ?
og hvad så om man kan leve med de ting der ikke kan forløses eller man ikke
kan.

for mange år siden læste jeg ensom blandt mennesker af sartre jeg kan ikke
rigtigt huske den - men den har fat i det mener jeg om end den ikke kommer
til en løsning tror jeg.

MvH
Bo

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 14-04-01 15:59

Chokmah <chokmah999@hotmail.com> wrote:

> [...]
> virkligheden er ude af stand til at komunikere på en tilfredstillene måde
> med det uden for en selv ? vi har sikkert alle en grad af det i det ene

Jeg kender godt til det at være single. Og jeg er lige så træt af det.
Men for den der ønsker at gøre noget ved det, kan kontaktwebstederne
måske bruges. Her har jeg selv deltaget. Man kan nogen steder søge på
postnummer, så der er en chance for at kunne ses hver dag. Men det kan
også være frustrerende, fordi at nogen ikke svarer tilbage, og andre
ikke svarer før der er gået to måneder. Dating.dk arrangerede i januar
en skitur. Den var jeg med på og det var rigtigt fedt. Det viser sig der
var 25% kvinder. Så det kan være svært for dem af hankøn.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Chokmah

Dato : 14-04-01 17:11

"Gunnar Vestergaard" <post@gunnar-v.dk> wrote in message
> [...]
> en skitur. Den var jeg med på og det var rigtigt fedt. Det viser sig der
> var 25% kvinder. Så det kan være svært for dem af hankøn.

Hmm ja der er ingen tvivl om at kontakt net anoncerne har obnet et helt nyt
marked ....
men uanset hvordan man kommer til sin partner / eller hvad dte nu bliver så
tager man jo selv med - og de ting der fuckede det op for en før er stadigt
en del af en selv samtidgt med at man nu pludseligt er 2 med sine halve
erkendte liv og lat det der er gåed galt og som årsgane til i virklighedne
arldrig erkendt og projektionen køre af helved til u di årsager der inetet
har ,med nogen ting at gøre - det er sgu ikke nemt :)
MvH
Bo

Fra : MVP

Dato : 15-04-01 20:10

"Chokmah" <chokmah999@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> arldrig erkendt og projektionen køre af helved til u di årsager der inetet
> har ,med nogen ting at gøre - det er sgu ikke nemt :)

Behøver man erkende noget noget som helst, og vil dette som et trylleslag
virke specielt forløsende....?
Kan man ikke have uheld i kærlighed, fordi man ganske simpelt bare er grim,
kikset og uden sociale evner ?
No offence...

--
Venligst Mads

"Computer games don't affect kids,
I mean if Pac Man affected us as kids,
we'd all be running around in darkened rooms,
munching pills and listening to repetitive music."

Fra : Chokmah

Dato : 16-04-01 09:04

"MVP" <Madsvp@hotmail.com> wrote in message
well mads
> Behøver man erkende noget noget som helst, og vil dette som et trylleslag
> virke specielt forløsende....?

erkendelse er begyndelse til al betydnings fuld forandring.

> Kan man ikke have uheld i kærlighed, fordi man ganske simpelt bare er
grim,
> kikset og uden sociale evner ?

afgjort !
men hvis denne problematik kan erkendes så , kan man jo netop også begynde
at muge ud & forandre.

> No offence...

????
MvH
Bo

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 16-04-01 19:57

On Sun, 15 Apr 2001 21:09:52 +0200, "MVP" <Madsvp@hotmail.com> wrote:

>Behøver man erkende noget noget som helst, og vil dette som et trylleslag
>virke specielt forløsende....?

Erkendelse er så vidt jeg kan se en nødvendighed. Hvis man efter
længere tids forsøg ikke opnår et resultat er der sikkert en
blokering. For at komme videre må man erkende den blokering og finde
en måde at fjerne eller komme uden om den på.

Om det virker forløsende ved et trylleslag er jo nok et spørgsmål om
definition.

Jeg går til samtale med en psykolog i øjeblikket (i anden anledning)
og har allerede efter 3 samtaler, fra andre udeforstående, fået at
vide at jeg virker mere ballanceret. Er det sket ved et trylleslag?

Jeg vil jo selv sige nej. det er resultatet af meget arbejde og svære
beslutning og erkendelser. Men det overordnet krav for at starte den
proces er erkendelse og mod til at se personlige sandheder i øjene.

>Kan man ikke have uheld i kærlighed, fordi man ganske simpelt bare er grim,
>kikset og uden sociale evner ?

Uheld i kærlighed fordi man er grim tror jeg ikke på. Nogle går efter
specifikke fysiske fortrin mens andre ser på "sjælen" i andre
mennesker.

Den med sociale evner tror jeg mere på. Der er ingen tvivl for mig om
at alt omgang mellem mennesker styres af en lang række uskrevne regler
og en for stor afvigelse fra dem vil virke frastødende og hurtigt
medføre et predikat som skør, underlig, pervers og ligende tillægsord.

Men også her mener jeg at kravet er erkendelse af de faktorer der
fremmedgøre i forhold til andre og så mod og vilje til at tage
faktorene op til overvejelse.

>No offence...

Non taken

Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-04-01 04:26

"MVP" skrev

Hej Mads og velkommen til gruppen.

> Behøver man erkende noget noget som helst, og vil dette som et
> trylleslag virke specielt forløsende....?

Ja, det gør man. Som et trylleslag vil det frigøre dig fra even-
tuelle urealistiske forestillinger du har om dig selv.

Ved et trylleslag, vil det bevirke at du ser dig selv i samme
lys som andre ser dig. Er det ikke en besnærende tanke?

Hvis du er heldig, vil du se de samme fejl som andre har fået øje
på og derved have mulighed for at gøre noget ved dem (mange menne-
sker er så venlige/ hensynsfulde, at de ikke gør een opmærksom på
de fejl man har). Hvis man ikke selv ser fejlene, er det godtnok
svært at gøre noget ved dem.

> Kan man ikke have uheld i kærlighed, fordi man ganske simpelt
> bare er grim, kikset og uden sociale evner ?

Kald det hvad du vil, jeg tror at det kommer ud på et. På trods
af at jeg ikke er særligt køn, er ufiks og ikke er særligt trænet
indenfor en del sociale evner, kan jeg sagtens formå at finde ven-
ner, veninder og elskerinder.

Jeg tror, at det er på grund af at jeg bare er mig selv.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Sott

Dato : 21-04-01 13:46

Hej Mads :0)

"MVP" <Madsvp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> virke specielt forløsende....?
> Kan man ikke have uheld i kærlighed, fordi man ganske simpelt bare er

Når man så har erkendt, at det er fordi man er grim, kikset og uden sociale
evner - så kan man evt. gå til frisøren, arbejde på at blive mindre kikset -
og erhverve de nødvendige sociale evner.

Men man skal lige erkende, hvad der er er galt/mangler først, og så komme
videre derfra. Så på den måde er det forløsende, det er jo der det begynder.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-04-01 04:16

"Chokmah" skrev

Hej Bo

> [...]
> klaringen af sin problematik - optimalt set er det jo at komme
> ondet til livs og få løst problemet så man f.eks ikke er ensom

Nej, som Tomas skriver, så udsætter man bare smerten til senere,
ved at bedøve sig.

> [...]
> - eller rent meneskeligt ikke formår , den svære proces det er
> at være sammen med et andet menneske ....

Enig, men hverken alkohol eller sprut afhjælper problemet. Såvidt
jeg lige kan overskue, er det eneste som kan gøre det at man rent
faktisk bliver eksponeret, at man rent faktisk overvinder sin
frygt og kaster sig ud i livet. Om ikke andet, kan man opleve at
man rent faktisk lærer noget og bliver et bedre menneske til at
omgås andre mennesker (eller potentielle partnere).

Jeg tror, at den største kilde til visdom [1], skal findes i de
fejl man når at foretage sig (før kisten indhenter een). Hvis man
ikke laver fejl, lærer man ikke spor.

> så selv om sprut piller & selvmord ikke føre en løsning med sig
> der bringer en til den optimale situation

Det kan endda medføre, en endnu mindre optimal situation.

> - så for man dog en ferie fra det selv destruktive i sig selv
> eller med selvmordet for det bragt helt til ophør med afvikle
> sin eksistens.

Ja, men det er en illusion, at man kan slippe for det uundgåelige.
På et eller andet tidspunkt skal man se sig selv øjnene, være ær-
lig overfor sig selv og gøre det rigtige (jeg ved ikke hvad der er
rigtigt for dig, det er en meget personlig sag og jeg kender dig
ikke godt nok). På et eller andet tidspunkt bliver man nødt til at
erkende virkeligheden, uanset hvor grim den er og gøre noget ved
den (igen, det er individuelt).

Selvmord er overhovedet ikke en option i mit univers, selvom jeg
må indrømme at jeg tidligere har overvejet det. Realistisk set,
var overvejelsen vel et udtryk for en voldsom omgang selvmedliden-
hed (for mig).

For mig, er selvmord ikke et godt debatemne til denne gruppe, jeg
foreslår at vi tager den (hvis der bliver nogen og det skal du
gøre mig opmærksom på (da jeg ikke læser gruppen)) i gruppen

Denne gruppe er for mig om sex, det højeste jeg kan forestille mig
af livsglæde, den bedste måde jeg kan udbrede min glæde over et
andet menneske. Den nemmeste måde, for mig, at vise min kærlighed
til en kvinde.

> Det er ganske enkelt noget af dte bedste der nogen sinde er
> skrevet , måske det bedste ?

Nej, Poul Krebs har skrevet det bedste:

"Vi har jo brug for en kæreste...."

Læs nu lige ordene, førend du bryder ud i bandbuller og erklærer
din ulyst til at høre på følsomme ord på dansk. At du åbenbart ik-
ke bryder dig om personen der har skrevet teksten, kvalificerer
dig ikke til at denouncere [2] hans tekster til at være det rene
vås.

Du har brug for en person som du finder er den kæreste, det har
jeg også. Det har din far og mor også. Det har alle. Sangen er
vigtig, alene på grund af den citerede sætning.

> jeg ved ikke hvad det er - men jeg tror nu snarre det er en form
> for sløv sind - der udspringer af magligheden

Dovenskab?

> - Danmark er et materielt meget nemt sted at fungere dvs når ens
> basale behov er dægget og der reelt ikke er noget praktisk til-
> bage der skilder en fra liv & død

Jomen, det er skuda alligevel forskel på, om man ved og føler at
andre holder af een eller ej?

Jeg kan i alt fald dælme godt mærke forskellen mellem, når du
synes at jeg er dum og når du næsten holder af mig. Jeg håber, at
jeg har formået at give dig den samme oplevelse.

På trods af at du var stiv i kroppen og spændte meget, da vi dan-
sede til den sidste dss-fest, fornemmede jeg da at du lod mig gå
ind på hidtil uopdyrkede/ uuforskede terrritorier, at du stolede
på mig, at du regnede med at jeg ikke ville overtræde dine person-
lige grænser for meget.

Jeg vælger at se dette som et positivt tilsagn til menneskeheden
(hvis du vil tilgive de vældige ord), jeg vælger at se det som
at du har håb for at verden kan blive bedre, end den verden du
oplever nu.

> - nødvendigheden så at sige er klaret - så tror jeg også vi
> mister nødvendigheden i os selv alting flyder ud i *vel være*
> man mister ointerings sansen og taber sig selv som menneske

Det er godt nok en lidt trist måde at se udvikling på. Når græn-
ser brydes, opstår helt andre ting, ting man ikke på forhånd har
forestillet sig, gode som dårlige.

Det er nemt nok at forestille sig hvad der kan ske af mekaniske
ting i fremtiden, det er straks langt sværere at forestille sig
hvad der kan ske rent socialt eller mentalt.

Alle som skuer ud i fremtiden, har travlt med at formane os om de
farer som lurer forude. Jeg savner nogle positive tilsagn om hvad
(normale - undskyld udtrykket) mennesker tror at der sker i frem-
tiden.

Jeg kan ikke lige få øje på nogle ting, som skulle gøre at vores
mentale eller sociale situation skulle forværres. Men, det kan
naturligvis sagtens skydes i sænk, hvis der er tilstrækkeligt man-
ge som "ser" flere farer end goder.

Ja, det ovennævnte er lidt vagt og jeg føler mig på tynd is, der-
for vil jeg gerne appellere til den gode vilje i alle som kunne
finde på at besvare dette indlæg.

> - vi taber os selv i forhold til os selv & hianden i en eller
> anden perpleks tilstand hvor man er skak mat i at det er ok - og
> man har ikke de simple forklaringer at leve bag ved

Hmm, jeg føler det er nærmest omvendt, at man er skak mat, fordi
man har alt for mange simple og ligefremme forklaringer at leve
bag, i stedet for at give plads til det mangefacceterede, i stedet
for at give plads til at folk gør som de har lyst til, uden en
logisk forklaring, fordi de har lyst.

> [...]
> den kloge eller dumme vinder i det spil - da problematikken
> bliver tilsvarene mere og altid uoverskuelig i forhold til

Hvis det drejer sig om at vinde, så må der også være nogle tabere
i spillet, ikke?

Jeg vil ikke indse, at nogle mennesker skal være tabere, at nogle
ikke skal have de samme muligheder som andre. Kald mig bare tåbe-
lig, det er jeg vant til. Alle mennesker har ret til at vinde,
de kampe som de nu vil kæmpe.

> [...]
> på en cafe steotyp logik.... det holder absolut heller ikke -
> men det er med det som med one night stands , døde dates - druk

Der er sku ingen, som er tvunget til at gøre det. Hvis man ikke
gider det ovennævnte, har man altså muligheden for at lade være.

Jeg er et levende bevis på, at folk godt kan holde af en, selvom
man ikke ligner George Michael ret meget.

Hvordan formår jeg dette? Ved at være mig selv, ved at lade være
med at forestille mig selv. Ved at vise at jeg er et kvaj på nog-
le områder og ved at vise at jeg er et godt menneske på andre om-
råder.

Ja, jeg påstår ligefrem, at man ved at lader være med at være sig
selv, bliver nødt til at lade som om man er en anden og det kan
sagtens gå fint, til den dag man oplever at man lever på en løgn.
Man kan bare ikke opretholde det og nyde det, til den dag man dør,
tror jeg.

> jeg ved det ikke - nogen er måske født aflene

Det tror jeg ikke på.

> - et eller andet i en der i virkligheden er ude af stand til at
> komunikere på en tilfredstillene måde med det uden for en selv ?

Enig, jeg kan kende det fra mig selv, at hvis jeg gerne vil kom-
munikere alt muligt positivt om mig selv, så kan jeg ikke. Hvis
jeg lader være med det, så opdager folk det helt automatisk.

Jeg ved ikke hvorfor og har opgivet at finde ud af det, pt.

> vi har sikkert alle en grad af det i det ene eller andet
> samenhæng,.

Jada, nogle har evner i den ene retning, nogle har det i en anden
retning. Nogle mennesker er bedst når man taler med dem, andre er
bedst når man skriver med dem.

> Det enste spørgsmål der er tilbage er om man har en reel chanse
> for at gøre det tåleligt eller ikke ?

Alle har den mulighed, hvis de er bevidste om den og lader være
med at ride den som en mare. Jeg tror, at man skal lade sine
soviale evner udvikle sig i det tempo som de selv vil, jeg tror
ikke på at man kan forcere tempoet ved at "spille".

> og hvad så om man kan leve med de ting der ikke kan forløses
> eller man ikke kan.

Uanset hvad, bliver man nødt til at leve med alt som sker, i min
verden kan man ikke snyde udenom.

Med venlig hilsen

Peder, som lige har lagt mærke til, at solen er på vej ud af sin
sovepose.

[1] For mig er der stor forskel på at "vide noget" og at have
visdom på et område. Man kan "vide noget" ved at læse en bog, man
får først visdom, når man har oplevet det man har læst om og er-
faret de positive og negative ting som følger med.

[2] Beklager min manglende evne, til at finde et passende dansk
ord. Hvis jeg forstår ordet denounce korrekt, betyder det noget i
omegnen af at gøre noget mindre, nedgøre det.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-04-01 02:55

"Tomas O." skrev

Hej Tomas

> LOL ja piller og masser at sprut kan sagtens bedøve en i e
> periode, men det hjælper ikke på ens problem :-/

Nix, du har ret, det kan kun skjule problemet og ikke afhjælpe
eller kurere det.

> Jeg er enig med dig I at der er noget galt i Dannevang. En usund
> egoisme breder sig stille og roligt som en sygdom gennem vort
> land.

Hmm [1], jeg synes at det er noget sludder du skriver, du kan
skuda ikke afhjælpe andres mangel på en partner ved at være mindre
egoistisk.

Endnu mere Hmm, ens egoisme kan faktisk vise verden at den skal søge andre græsgange, for at finde hvad den vil have (jeg vil ikke
ret gerne dele min kæreste og de intime ting vi foretager os, med
resten af verden. Resten af verden kan finde sin egen partner og
lave intime ting med).

Er det ikke egoistisk, at finde et rigtigt dejligt menneske at
være sammen med og derved gøre så resten af verden ikke har samme
mulighed?

Det var vel egentligt et retorisk spørgmål, som ikke kræver svar.

Det jeg egentlig gerne ville frem til, er at egoisme er en natur-
lig ting af enhvers hverdag og at det som sådan ikke kan eller
bør være en negativ ting.

At egoisme kan have et grimt ansigt, er en helt anden ting og
bør vel diskuteres i news:dk.livssyn, med mindre det drejer sig
om jalousi eller utroskab.

> [...]
> serende liv, altså kontakt som ikke bare er 'huhej hvor det går
> og har vi det ikke sjovt...'

> Måske har jeg bare været single for længe...

Det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på. Men, i påsken har jeg
været til DGI [2] stævne i badminton og jeg blev mødt med en dej-
lig imødekommenhed fra alle de mennesker jeg blev eksponeret for.

Det er meget nemt at opnå kontakt, i visse sociale konstruktioner,
men det kræver en indsats af alle de involverede. Jeg må have
gjort et eller andet rigtigt, for jeg fik kontakt med så mange at
jeg har besvær med at huske deres navne (jeg har konverseret med
mere end 100 mennesker i påsken).

Måske var grunden, at jeg var så travlt optaget, af at være amts-
leder for Århusegnen, at jeg glemte at være sej, cool og derfor
bare var mig selv? Jeg ved det ikke, men det var en dejlig oplev-
else.

Jeg tror at det ovennævnte afsnit rummer en del visdom, i alt fald
for mig. For jeg bliver altid overøst med seksuelle tilbud, når
jeg allermindst venter det (lad venligst være med, at opfatte det
som om at jeg bliver antastet bare jeg skal indkøbe nødvendige
husholdningsartikler, eller nye bremseklodser til min forholds-
vise nye lækre racercykel).

Nåmen, for at vende tilbage til udgangspunktet: Jeg tror at man
(de fleste mennesker) gør bedst i at udleve deres interesser,
være sig selv og lade tingene komme af sig selv. Det virker for
mig, på trods af at jeg ikke er guds smukkeste skabning af masku-
lint tilsnit på jorden.

Til dem der ikke ved det (der er sikkert kommet nye til, som ikke
tidligere har læst mine ringe indlæg): jeg er til daglig en mave-
sur, gammel, og fed systemadministrator (for et pænt stort net-
værk), med et godt humør. Som til gengæld godt kan drikke lidt øl,
hvis han bliver provokeret tilstrækkeligt (og kan holde til det,
bare ikke dagen efter). Endvidere er jeg blottet for humoristisk
sans og kan heller ikke, på nogen nydelige måder, udfolde mine
manglende Photoshop evner.

Når ingen andre gider skrive det ovennævnte, må jeg jo gøre det
selv. Kort sagt, jeg er en person du ikke ønsker at din guddatter
bliver involveret med, med mindre du vil ødelægge din slægts gode
navn og rygte.

Men, jeg holder af ironi. [3]

For lige at vende tilbage til det indlæg jeg besvarer, så tror jeg
at det er enormt vigtigt at man er sig selv, at man gør det man
har lyst til (naturligvis sålænge man ikke bevidst gør skade på
andre).

Jeg tror også, at den mest sikre måde at forblive single, er ved
at være alle andre end sig selv. Kort og godt: vær dig selv, med
hvad det nu indebærer af ubehageligheder.

Med venlig hilsen

Peder

[1] Hmm = Jeg tænker tanker, og jeg undrer mig over det jeg tæn-
ker.

[2] <URL: http://www.dgi.dk/ >

[3] Hold da op hvor er jeg blevet chattet, af at være i det lol-
landkse. Smid mig over i off-topic-gruppen hvis det er for vold-
somt.

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 21-04-01 19:04

> [...]
> pige og sidder på en bænk og kysser hinanden?
> Jeg savner en at holde af og elske. En der elsker mig og en til at elske

Kun alt for godt. Desværre.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 22-04-01 12:28

"Christian 'CeeJay' Jensen" <newsgroup@CeeJay.cjb.nOt> wrote in
<9bsomq$3sn$6@news.inet.tele.dk>:

>Kun alt for godt. Desværre.

Min "redning" begyndte med at bruge tid til aktiviteter, hvor der faktisk
var kvinder (efter navnene at dømme er I mænd) til stede. Prøv det. Altså
simpelthen at bruge din tid anderledes.

Folkedans? Sprogskole? Keramikkursus? Medhjælper ved frivillige koncerter?
Så er der bedre chancer for naturens luner.

Hav et godt forår.

Fra : Anonymous Coward

Dato : 27-04-01 01:07

> [...]
> pige og sidder på en bænk og kysser hinanden?
> Jeg savner en at holde af og elske. En der elsker mig og en til at elske

Alt for godt...

Jeg har i mit 20 årige liv aldrig haft reelt samkvem med en pige, ikke
engang petting eller lignende, selvom langt de fleste af mine kammerater har
haft flere forhold (og det er _ikke_ alt sammen blær).

Jeg har måske altid søgt hen til computeren når jeg har været nede over ikke
at have nogen partner, og så surfet tiden væk der... da jeg var 14-16 år var
jeg selvfølgeligt lidt på dupperne til skolefesterne osv, men jeg gad ikke
det der spil med at drengene pralede med deres knallerter (det scorede de på
der hvor jeg kom fra), og pigerne lod sig betage af dem...

Siden jeg var 16 år har jeg været sådan rimeligt afklaret omkring det, og
aldrig prioriteret det at score særligt højt de få jeg gange har været i
byen - måske pga. frygten for at blive afvist... faktisk er jeg aldrig
blevet afvist, men jeg har heller aldrig forsøgt... valgte blot at leve det
ensomme liv... men så pludseligt en dag, fik jeg lyst til at finde en
partner, men jeg har stadigvæk ikke rigtigt gjort noget for det...

Jeg er ellers rimelig normal, hvis jeg selv skal sige det, jeg er meget
udadvendt (sålænge det drejer sig om "døde ting" som politik, litteratur,
videnskab, edb, hvor jeg ikke har risiko for at blive afvist), jeg kan tale
med alle mennesker uden problemer, jeg ser nogenlunde normal ud, og jeg er
på ingen måde fed eller "kikset" at se på... jeg mangler blot modet til at
sige "dav"...

Jeg tror lidt på det Niels Kristian Jensen skriver, med at finde grupper
hvor der rent faktisk er kvinder til stede... når jeg ser på mig selv har de
grupper jeg har deltaget i uddannelsesmæssigt og arbejdsmæssigt næsten altid
være 90% mænd... det er i hvert fald værd at prøve, med det NKJ foreslog -
hvis man så også tør sige "hej" til pigerne...

Noget andet er så alle de der online-dating-sider, hvor jeg her til aften
lige har prøvet at sende et par mails rundt, men ulempen ved disse er at man
heller ikke ved hvor mange der er fake, og hvor mange der er seriøse... igen
risikerer man jo også afslag eller intet svar....

--
Anonymous Coward
Exploiting the anonymity provided by the internet

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 28-04-01 19:28

Anonymous Coward <con10299@vip.cybercity.dk> skrev:
> Jeg har i mit 20 årige liv aldrig haft reelt samkvem med en pige, ikke
> engang petting eller lignende, selvom langt de fleste af mine kammerater har
> haft flere forhold (og det er _ikke_ alt sammen blær).

Prøv de prostituerede. Det har jeg selv gjort. De er meget forstående og
dygtige. Når der kommer en ung mand ind til dem og siger: "Jeg har ikke
været sammen med en kvinde før", tager de det roligt og siger: "Det skal
vi nok finde ud af." Stol på mig, du er i trygge hænder og skal nok få
oplevet noget. Det gjorde jeg selv. Det har lært mig en hel del. Men
betalingssex kan ikke erstatte det der er vigtigere: Et kærligt kram,
nærhed og fx samtale om hvordan dagen er gået.

> [...]
> på ingen måde fed eller "kikset" at se på... jeg mangler blot modet til at

Det er faktisk nogle gode forudsætninger du har. Så du begynder det
rette sted. At sige "dav" og introducere sig virker med visse typer af
piger, alt efter hvad du selv er for en type. Med andre typer duer det
slet ikke. Det finder man ud af allerede i det første minut af en
samtale. Der er ikke andet at gøre end at gå ud og prøve det af. Det
skal nok komme. Tro mig, der er kvinder derude der venter på en type som
dig. Det kræver bare nogle helhjertede forsøg. Man er ikke lige heldig
hver gang, men hold modet oppe, det vil folk helst se. Hvis der er en
tanke af håbløshed gemt i dig, så hold den for dig selv. Folk vil kun se
og høre en der er ved godt mod. So keep up the spirit.

Jeg selv har svært ved at komme ud af busken, men det skyldes årsager
der gør mig lovligt undskyldt. Jeg går med depression, og det skal siges
at depresssion ikke bare betyder dårligt humør, men sandelig en mild
form for lammelse af hjernen. Depression påvirker egenskaber som
intuition, korttidshukommelse, motorik og humør. Så når depresssionen
engang er væk, skal det nok lykkes.

> [...]
> heller ikke ved hvor mange der er fake, og hvor mange der er seriøse... igen
> risikerer man jo også afslag eller intet svar....

Nu har jeg brugt ufatteligt megen tid på Dating.dk og skrevet til ca. 90
kvinder. De fleste af dem svarer ikke igen, men nogle er så høflige at
skrive årsagen til hvorfor de ikke vil kontaktes. Men før eller siden
vil det lykkes.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Anonymous Coward

Dato : 29-04-01 01:10

> [...]
> betalingssex kan ikke erstatte det der er vigtigere: Et kærligt kram,
> nærhed og fx samtale om hvordan dagen er gået.

Har overvejet de prostituerede før, men jeg tror aldrig at jeg kunne få mig
selv til at "bestille" en. Jeg ville være alt for flov over situationen, og
jeg ville tage det som et dybt dybt personligt nederlag at skulle miste min
jomfrulighed den vej.

Men på et eller andet tidspunkt skal man jo have taget hul på bylden, og jeg
vil ikke udelukke at jeg nogensinde kunne finde på at opsøge en
prostitueret. Dog kan jeg ud fra moralske overvejelser ikke få mig selv til
at gøre det lige nu.

[Pæne ord og gode råd]

Mange tak for dem!

> [...]
> form for lammelse af hjernen. Depression påvirker egenskaber som
> intuition, korttidshukommelse, motorik og humør. Så når depresssionen

Uha, det lyder ikke behageligt. Jeg har måske også selv været en smule
depressiv i perioder, men min natur afholder mig fra at opsøge
professionelle behandlere - måske fordi jeg ikke har været langt nok ude.

Jeg er imponeret over at du er i stand til at holde modet oppe!

> [...]
> kvinder. De fleste af dem svarer ikke igen, men nogle er så høflige at
> skrive årsagen til hvorfor de ikke vil kontaktes. Men før eller siden

Jeg prøver også, igen og igen, der var da et par stykker der svarede sidst,
nu må vi se hvad det bliver til

--
Anonymous Coward
Taking advance of the anonymity provided by the internet