a:active { color: orange; text-decoration:~
Fra : Thomas Mau

Dato : 31-10-03 13:52

Jeg sidder og arbejder på et css, hvor jeg har følgende problem.
a:active { color: orange; text-decoration:none;} virker ikke for
mig...Hvorfor ikke?

Mvh Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 14:18

Prøv at starte her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 14:23

Thomas Mau skrev:

> Jeg sidder og arbejder på et css, hvor jeg har følgende problem.
> a:active { color: orange; text-decoration:none;} virker ikke for
> mig...Hvorfor ikke?

Jeg kom lige i tanke om:

Orange er ikke en gyldig farveværdi.

Prøv fx med color: #F4A460;
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-03 14:53

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Orange er ikke en gyldig farveværdi.

Det er vidst rigtigt, men derfor genkender de fleste browsere
farven alligevel (dog ikke Opera).
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 15:11

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det er vidst rigtigt, men derfor genkender de fleste browsere
> farven alligevel

Ja - det burde jeg have skrevet. Der er 17 officielle farvenavne
[1] samt en række af "system colors" (ActiveBorder, ActiveCaption m.fl -
se [2]).

Men der er langt flere uofficielle farvenavne. Topstyles palet
"named colors" giver 140 navngivne farver - men jeg ved ikke hvor
bredt de er understøttet.

> (dog ikke Opera).

Opera 7.21 forstår orange fint. Jeg har ikke prøvet i tidligere
versioner.

Noter:
======
[1] Jf. <http://www.w3.org/TR/CSS21/syndata.html#color-units>
[2] <http://www.w3.org/TR/CSS21/ui.html#system-colors>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-03 16:28

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Opera 7.21 forstår orange fint. Jeg har ikke prøvet i tidligere
>versioner.

Jeg sidder stadig mned 7.20 og den forstår det ikke, men det var
ikke orange den ikke forstod, men a:active, som jeg prøvede med.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 16:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jeg sidder stadig mned 7.20 og den forstår det ikke, men det var
> ikke orange den ikke forstod, men a:active, som jeg prøvede med.

a:active virker fint her. Til gengæld er det tilsyneladende kun
Mozilla der forstår a:focus.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-10-03 22:28

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

> Orange er ikke en gyldig farveværdi.
> Prøv fx med color: #F4A460;

Min bog (Wrox) siger #FFA500 om orange. Det fungerer
hos mig i Netscape 4.08, Mozilla 1.2.1, Opera 6.05 og
IE 5.5 og 6.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-03 00:02

Allan Vebel skrev:

> Min bog (Wrox) siger #FFA500 om orange.

Det skal nok passe. Jeg sjussede mig blot frem.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-11-03 02:02

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

> Jeg sjussede mig blot frem.

Det klarer folketingsmedlemmerne ellers udmærket på
motorvejen

--
Allan
http://html-faq.dk