Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300D
Fra : Bjarne

Dato : 30-10-03 19:09

Hej

Jeg overvejer at købet et Canon 300D kamera.

Fra mit nuværende Canon EOS 1000 har jeg en original Canon 35-80mm linse og
en Tamron 28-200mm model 171DE

Kan ovenstående linser bruges på 300D, eller skal jeg købe 300D med original
linse.

Jeg vil selvfølgelig gerne kunne nøjes med at købe selve kamerahuset for at
spare lidt penge.

--
venlig hilsen
Bjarne Hornshøj

Fra : Frank Nørvig

Dato : 30-10-03 19:28

> [...]
og
> en Tamron 28-200mm model 171DE
> Kan ovenstående linser bruges på 300D, eller skal jeg købe 300D med

Det skulle der i princippet ikke være noget i vejen for, men husk at du på
300D'eren skal gange brændvidden med 1,6. Dvs. med dine nuværende
objektiver, vil din mindste brændvidde være 56mm (35x1,6). Det objektiv der
følger med 300D'eren er 18-55, hvilket svarer til 28,8mm - 88mm på et alm.
SLR kamera.

Mvh Frank