Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
STORT FOTO
Fra : Kurt Dunder

Dato : 30-10-03 09:01

Hej

Jeg har et vægmaleri, jeg leger med tanken om at affotografere. Selve
maleriet er 2*3 meter og det er min mening, at det skal printes ud i samme
størrelse, evt i 2 baner hos et offset firma. Nu er jeg i besiddelse af et
ganske udemærket Nikon spejlreflekskamera (analogt). Spørgsmålet er
imidlertid, hvilken type film ville I anvende til en sådan opgave. ISO 25
eller er skal det være mindre?

Mvh

Dunder

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-10-03 09:17

Hej

Hvis du regner med at skulle have noget i samme kvalitet som dit vægbillede,
skal du nok dele projektet op i nogle etaper (altså tage en masse billeder,
få dem scannet ind i en superkvalitet, og så sætte dem sammen i en photo
editor)...

Hvis du kan få fingerne i et mellemformat kamera, kan du få en del mere
information på hvert enkelt negativ (så slipper du for at skulle sætte så
mange billeder sammen)

Du skal også have fat i et stabilt stativ (til kameraet), samt en kraftig
ensartet belysning, så skal du ud og vælge film, nu ved jeg ikke helt hvad
det er du skal fotografere, men jeg vil tro en film, med en rimelig neutral
farveprofil ville være at foretrække, måske kunne du forsøge med Fujis
Reala. Hvis du gerne vil have MEGET farvemætning kunne du forsøge med Fujis
Velvia, men så kommer dine fotos nok ikke til at ligne dit vægmaleri...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : PSH

Dato : 30-10-03 09:45

Hej Kurt

Jeg kan printe det i to baner på mat papir eller på stof mat eller blank ved
dyesub metode i 720/1440 dpi

Mvh Peter SH