Ingen påskekillinger her...
Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-04-01 00:12

Hej alle

Ville bare lige fortælle jer, at vi desværre ikke fik de påske-killinger vi
ellers har glædet os til... lidt depri historie, så er I advarede!

Det hele startede i formiddags, Jackie fik veer og det var fint nok. Tre
timer senere skete der så endelig noget - en killing var på vej! Men ak, den
kom kun halvt ud (sædefødsel ovenikøbet) og så sad den fast - og det tog
lang tid at få den så langt. Jeg kunne ikke få den ud, jeg forsøgte ellers
ihærdigt - trak (forsigtigt) når hun havde veer, smurte glidecreme på den
osv. Ringe til dyrlægen, blev enig med hende om, at det nok var bedst at hun
forsøgte sig... Så afsted og få killingen hevet ud - den sad godt fast,
skulle jeg hilse og sige. Den var selvfølgelig død - ikke nok med, at den
havde siddet fast og var blevet klemt i al den tid (over 40 min.!), den
havde også et meget stort brok (vil skåne jer for detaljerne, ikke kønt...).
Jackie fik en sprøjte med ve-stimulerende og en med kalk, så hun kunne få
lidt energi til at få de sidste 2 killinger ud, og så kørte vi hjem igen.

6 timer gik - ingen veer!! Endelig kom der noget fostervand - men stadig
ingen veer. Ringede igen til dyrlægen og tog derud for at få endnu en
ve-stimulerende sprøjte og forhåbentlig få gang i fødslen - ellers var det
kejsersnit (igen - vores sidste fødsel endte også med kejsersnit og
sterilisation).
Hos dyrlægen startede veerne igen - og endelig kom nr. 2 killing... Desværre
havde også den et stort brok, den var levende, men blev aflivet med det
samme. Godt den ikke blev født herhjemme, jeg ville simpelthen ikke vide
hvad jeg skulle gøre med den! Så var det sidste killings tur - vi håbede hun
kunne føde den selv, så vi undgik operationsbordet, men havde ikke de store
forhåbninger om, at den ville være normal heller.

Endnu en ve-stimulerende sprøjte fik hun (stakkels kat!) - men der kom ikke
rigtig gang i det. Blev enige om at forsøge at scanne hende for at se, om
killingen lå ordentligt osv. - scanningen viste at killingen "så forkert
ud" - dyrlægen havde vist aldrig set noget lignende på scanning, så vi
formodede, at det nok var et "stenfoster" - altså et foster, som er stoppet
i udviklingen og er blevet mumificeret. De er ikke så sjældne, men svære at
føde selv... Altså, hun måtte en tur på operationsbordet alligevel. Vi bad
om at få hende steriliseret med det samme, for hun havde tydeligvis
problemer med at føde, og det ville vi ikke udsætte hende for igen.

Det var et foster, som var stoppet i udviklingen - men udover det, havde hun
i det ene livmoderhorn siddende endnu et lille-bitte foster, som var
"kapslet" inde i livmoderen - den havde simpelthen lukket sig omkring
fostret! Så det var sandelig godt, at vi besluttede at sterilisere hende,
for det kunne have givet problemer senere hen.

Pyh, sikke en dag... har så ondt af min kat, som har skullet så meget
igennem. Heldigvis har vi haft mange gode oplevelser med fødsler, det var
ellers sådan en omgang, der kunne skræmme nyere opdrættere fra at forsøge
sig igen - og lige nu ville jeg virkelig ønske, at vi havde en
katteforsikring, svarende til de svenske forsikringer - 9.800 kr. i
dyrlægeregninger på knapt 6 uger er noget der kan mærkes!

Lettere deprimeret hilsen
Camilla - og ikke mindst Jackie, som stadig er temmelig groggy efter
narkosen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-04-01 00:18

Hej Camilla

Det var da enhver opdrætters mareridt, men jeg håber I får en god påske
alligevel

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-04-01 01:05

Hej Camilla

Æv, hvor det bare lyder rædselsfuldt. Stakkels jer
og stakkels Jackie. Godt, at hun i hvert fald slap
nogenlunde gennem den historie. Det ville være
forfærdeligt, hvis der var sket noget med hende
også. Det må være mareridtet for enhver katteejer,
at den slags sker, og man næsten er magtesløs
imens

Jeg håber, at hun snart er helt ovenpå igen.

--
Hilsen Helle
As every cat owner knows, nobody owns a cat.

Fra : Christina K

Dato : 13-04-01 10:46

Hej

Det var godt nok en trist historie, det var da bare for sørgeligt.

Hils Jackie, Askepot og jeg håber hun snart er på toppen.

Mvh Christina

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b5ckc$12o0$1@news.cybercity.dk...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-04-01 11:27

Hej Camilla

Hvor trist ;((
Det er bare rigtig synd for den stakkels Jackie, håber hun kommer godt over
det uden psykiske mén..

Melissa sender et STORT Spinbrum og jeg en STOR nusser ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-04-01 13:50

Hej allesammen

Tak for alle trøsteordene! Det er noget af det bedste ved denne ng -
alle de rare mennesker og katte, der sidder derude bag skærmene

Nå, men i dag har vi så fået lagt gårsdagens mareridt lidt på afstand - og
Jackie har det glimrende! Hun har stort set adopteret vores to halvstore
killinger, som er 5½ uge gamle, og som hun ellers har hvæset og knurret ad!
Hun har vældig meget mælk og ligger og kalder på dem for at få dem til at
komme og tage for sig (*suk* - nu får jeg da slet ikke den lille pige til at
spise noget fast føde... - nå det er jo et "luksusproblem", så længe hun
bare vokser og Jackie undgår en omgang yverbetændelse). Hun og killingerne
hygger sig gevaldigt, og hun er blevet helt "normal" igen Godt vi havde
de to varylere til at hjælpe hende igennem sit fødselstrauma.

Mange hilsner
Camilla - og et stort spind som tak fra Jackie!

PS - den der katte-komsammen, jeg har talt om at holde, kommer nok lige til
at vente lidt... er der en anden, som vil holde noget her i løbet af
foråret?

Fra : Kate

Dato : 13-04-01 23:17

Hej Camilla

Jeg er ked af at Jackie skulle igenne alt det, stakkels lille mis. Det
var da godt at der var nogle killinger hun kunne "stjæle" Hvad siger
killingernes mor?
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : trine

Dato : 14-04-01 07:38

Hvor er det godt at høre...

Så blev der alligevel en "happy ending"

Bløde potedask
Emil, Luna og Trine

Fra : Denise

Dato : 17-04-01 10:20

Hej Camilla
Puha Camilla, sikken mareridt for jer, godt at dyrlægen var der til sidst og
stakkels lille pus (altså Jackie), som skulle så meget igennem. Ja, det var
da et stort held, at der var killinger hun kunne adoptere i starten.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-04-01 14:41

d. 13/04/01 1:12 skrev Camilla Scharff på camischa@jubiimail.dk i artiklen
9b5ckc$12o0$1@news.cybercity.dk:

> Lettere deprimeret hilsen
> Camilla - og ikke mindst Jackie, som stadig er temmelig groggy efter
> narkosen

Hej Camilla

Åh stakkels pus - og stakkels jer.
Kys hende på panden fra mig.
Donna har lige leveret et kærligt slik på min hånd, sender det hermed videre
til Jackie med kærlig hilsen
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Ann K.

Dato : 13-04-01 21:35

Hej Camilla.
Sørgeligt!!!! Men hvor var det dog alligevel godt at Jackie skulle
opereres... gyser ved tanken om hvad der ellers kunne være sket!
Nus hende (og alle de andre) fra mig...
Mvh Ann

Fra : trine

Dato : 14-04-01 07:36

Puha ....sikke noget
Emil og Luna sender kærlige spin, og jeg en kæletur under hagen...

Håber hun bliver ok.

Emil, Luna og Trine