Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny fotoside: Det handler om penge
Fra : S

Dato : 28-10-03 04:00

Jeg har længe manglet mig en hobby, som ikke er så almindelig som at samle
på frimærker og læse aviser. Nu har jeg fundet løsningen, og selvfølgelig
har jeg lavet en hjemmeside så jeg kan komme med i DRs Klikstart

Det handler om penge, eller der hvor pengene kommer fra: Pengeautomater,
kontantautomater, Dankortautomater eller som det hedder "over there": ATM.

Ideen er lige til. Jeg fotografere alle de automater som spytter penge ud,
og samler billederne på http://atm.spontek.dk

Kig forbi hvis du har et ledigt øjeblik... der kommer flere billeder på
"løbende"

--
Endnu en Spontek
Det er gratis - http://gratis.spontek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 17:51

> Ideen er lige til. Jeg fotografere alle de automater som spytter penge ud,
> og samler billederne på http://atm.spontek.dk

Det lyder umiddelbart som en utrolig kedelig hobby du har fået. Det er vel
totalt ligegyldig hvordan en pengeautomat ser ud?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 28-10-03 18:56

S wrote:

> Kig forbi hvis du har et ledigt øjeblik... der kommer flere billeder på
> "løbende"

Prøv at henvende dig i en gruppe som handler om Lomografi...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 28-10-03 19:31

On Tue, 28 Oct 2003 18:56:23 +0100, Niels Ebbesen PowerBook
<niels@niels-ebbesen.net> wrote:

>Prøv at henvende dig i en gruppe som handler om Lomografi...!
Hmmm ...
Du har vist ikke helt forstået ånden i lomografi.
De viste billeder er _ikke_ lomografi.

mvh kmo

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 28-10-03 21:05

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Hmmm ...
> Du har vist ikke helt forstået ånden i lomografi.
> De viste billeder er _ikke_ lomografi.

Jeg har læst flg. beskrivelse af Lomografi:

"Lomografi, som stilen kaldes; bryder med alle de gængse regler
indefor fotografi. Der skydes fra hoften, der tages billeder af
ALT mellem himmel og jord, og det gøres hurtigt, og uden omtanke."

- så det er da rimmelig tæt på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 28-10-03 21:16

On Tue, 28 Oct 2003 21:05:17 +0100, Niels Ebbesen PowerBook
> [...]

>indefor fotografi. Der skydes fra hoften, der tages billeder af
>ALT mellem himmel og jord, og det gøres hurtigt, og uden omtanke."
Det er helt rigtigt, men taget ud af kontext.

>- så det er da rimmelig tæt på...
Jeg synes ikke det er passende at bruge lomografien nedladende på den
måde du gør her, ved at karaktisere/sammenligne nogle kedelige
intetsigende billeder med lomografi.

mvh kmo

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 28-10-03 21:42

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Jeg synes ikke det er passende at bruge lomografien nedladende på den
> måde du gør her, ved at karaktisere/sammenligne nogle kedelige
> intetsigende billeder med lomografi.

Og det bliver vi nok aldrig enige om, jeg synes at Lomografi er
regulært spild af fotomaterialer, det svarer lidt til at gi' et
engangskamera til aberne i zoo, og så bagefter se hvad de har
taget "billeder" af...!

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 28-10-03 21:58

On Tue, 28 Oct 2003 21:42:20 +0100, Niels Ebbesen PowerBook
<niels@niels-ebbesen.net> wrote:

>Og det bliver vi nok aldrig enige om, jeg synes at Lomografi er
>regulært spild af fotomaterialer,
Du har ret, vores holdning til lomografi er ikke ens.
Det er der ikke mening i at spilde mere tid på.

>det svarer lidt til at gi' et engangskamera til aberne i zoo, og så
>bagefter se hvad de har taget "billeder" af...!
Bortset fra at det kunne være sjovt at se resultatet, er det ikke
sammenligneligt.
Lomografer er i modsætning til aberne, bevidste om at de fotograferer.
Lomografi handler ikke om at skyde tilfældigt og ukritisk til højre og
venstre. Man bruger blot ikke søgeren.

mvh kmo
/der ikke selv er lomograf, men synes det er et spændende koncept./

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 28-10-03 19:20

Skør ide, men fair nok. Jeg har kigget lidt på det med weblogs og ved godt
at det ikke altid skal være stilrene fotos.

Fra dit site.
>Der er mindre fokus på det tekniske i billederne til fordel for at have
flere billeder at sammenligne med

Men hvis det var mig ville jeg prøve at lave dem så godt som muligt - tag
stativ med. Lav fotoet lige - dine er lidt skæve.

Skøre ideer på nettet har ofte succes i det lange løb, hvis man bliver ved.
Har selv lavet et way out projekt for nogle år siden som ikke tåler dagens
lys, men for pokker hvor der kan mange forbi.

Du skal nok også sikre dig at det er 100% lovligt og den slags. Det burde
det være selvfølgelig være, men penge og sikkerhed sammen kan blive en varm
blanding.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Fums

Dato : 28-10-03 22:00

Jan Emil Christiansen skrev news:bnmbq1$1afq$1@news.cybercity.dk
> Skør ide, men fair nok. Jeg har kigget lidt på det med weblogs og ved godt
> at det ikke altid skal være stilrene fotos.

Det er ikke en weblog. Jeg har skrevet dato på billederne for at kunne følge
udviklingen.

> Men hvis det var mig ville jeg prøve at lave dem så godt som muligt - tag
> stativ med. Lav fotoet lige - dine er lidt skæve.

Ja, jeg har et stativ, men ikke brugt det endnu. Jeg kan godt se de er
blevet meget mere skæve end jeg havde regnet med.

> [...]
> Har selv lavet et way out projekt for nogle år siden som ikke tåler dagens
> lys, men for pokker hvor der kan mange forbi.

Det lyder ellers interessant, jeg vil gerne have et link til det gamle site

En del af baggrunden for siden er, at alle ved hvordan en pengeautomat ser
du, men de er meget forskellige, og jeg håber der vil være nogle som synes
det er sjovt at se de store forskelle.

> Du skal nok også sikre dig at det er 100% lovligt og den slags. Det burde
> det være selvfølgelig være, men penge og sikkerhed sammen kan blive en
varm
> blanding.

Det er derfor billederne er så dårlige. Jeg løber næsten frem og tilbage for
at "skyde mod banken"

Fra : emj

Dato : 28-10-03 22:55

On Tue, 28 Oct 2003 22:00:10 +0100, "Fums" <spam.er@uønsket.invalid>
wrote:

>En del af baggrunden for siden er, at alle ved hvordan en pengeautomat ser
>du, men de er meget forskellige, og jeg håber der vil være nogle som synes
>det er sjovt at se de store forskelle.

....og et opslagsværk for folk, som skal skynde sig at rippe et dankort

Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/