Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilpasning af billeder til fotokritik
Fra : SLN

Dato : 26-10-03 12:07

Jeg taget et par billeder her til formiddag, jeg har taget billederne
i 2288 x 1712, men billederne bliver utrolig dårlige
når jeg reziser dem til ca. 150 kb.
Kan jeg få et par gode råd til en fremgangs måde, der ikke gør kvaliteten
så dårlig.

Der er et billede af de 4 mænd fra Esbjerg samt et billede af det
forulykkede skib "Silva" på fotokritik.dk

Steen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 26-10-03 12:19

"SLN" <REMOVETHISlindved@REMOVETHIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg reziser dem til ca. 150 kb.
> Kan jeg få et par gode råd til en fremgangs måde, der ikke gør kvaliteten

hej.
Jeg plejer at resize billedet til 600X800 eller der omkring. Derefter gemmer
jeg det som JPG i den kvalitet der passer til ca. 150 kb og som er tilladt
på Fotokritik.
Husk at gemme som kopi, så du ikke overskriver dit originale billede.

Se evt. mine billeder på: http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=432

mvh Tommy

Fra : SLN

Dato : 26-10-03 12:22

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> wrote in

> http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=432

Mange tak, jeg vil prøve at uploade extra billeder.

Steen

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 26-10-03 14:07

Først skal du lave den nødvendige billedbehandling, rette levels o.s.v.
(Undtaget USM), evt. en ramme på.
Derefter resizer du til ca. 800 x XXX pixels.
Det ny billede du nu har, skalerer du op til 100% visning, og giver det
derefter USM så det bliver skarpt.
Gem billedet under et nyt navn, samtidig med at det komprimeres til lige
under 150KB. Nogen programmer har 'Save for web' det sparer yderligere ca.
15KB da EXIF data ikke gemmes med.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

---------