Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ringflash
Fra : A & B Linneberg

Dato : 25-10-03 17:32

Hej

Jeg har lige købt sigma's 180 mm macro linse til mit Canon kamera, og vil
gerne have en ringflash til den.
Er der nogle der har erfaring med ringflash i den billige ende.

Hilsen Brian

Fra : Alex W

Dato : 25-10-03 18:45

Hej Brian

Køb endelig en orginal ringflash.
Canon har 2 forskellige i hver ende af prislejet .. begge er gode.
Du har så mulighed for at lave hjælpelys fjernstyret fra
ringflashen/kamerahuset med en 550EX

/Alex

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-10-03 11:59

"A & B Linneberg" <a.b.linneberg@post.tele.dk> wrote:

>Er der nogle der har erfaring med ringflash i den billige ende.

Min gamle moder paastaar, at hun - vistnok paa fotokritik.dk -
har set en hjemmebygget ring-"flash" af dioderne fra
diodelygter. Det skulle have resulteret i nogle udmaerkede
makrobilleder.

Det kan dog godt undre mig, hvis farvegengivelsen fra diodelys
er god nok.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jan

Dato : 26-10-03 17:36

> [...]
> gerne have en ringflash til den.
> Er der nogle der har erfaring med ringflash i den billige ende.

Kan kun anbefale den originale, men den er meget dyr.
Hvis du er den heldige ejer af en ekstern blitz og en ledning/transmitter,
så kan du selv lave en meget billig "ringflash". Et stykke pap med et ovalt
hul i, så din makrolinse netop kan komme igennem, tag noget staniol, krøl
det, ret det ud igen og lim det på pappet. Sæt pappet på objektivet, drej
det i en vinkel på 45 gr., ret blitzen mod pappet så lyset bliver
reflekteret fremad og du har noget der ligner en ringflash. Kan bruges med
held især da du har en 180 mm med god arbejdsafstand.

Jan