Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G3 tilbehør
Fra : John Poulsen

Dato : 25-10-03 17:31

Hejsa.

Efter at have studeret diverse muligheder, vil jeg gerne have jeres
forslag/input til mine ideer til tilbehør:

Jeg kan se at Canon 420 EX blitzen er meget billig hos shopman, findes
der bedre alternativer prismæssigt?

De batterier og ladere, www.batterier.dk tilbyder, kan de bruges som en
OK alternativ til til Canons originale CP-511 batterier og eksterne
lader?

Kan det betale sig at bruge Canon's Teleconverter? Ved godt at det
medfører et køb af adapter. Findes der evt. andre/bedre muligheder til
G3'eren?

Hvis jeg skal have en taske med plads til ovenstående og batterier,
diverse ledninger osv. - hvad anbefales når det skal tåle en tur i
naturen?

Har set en god stativ hos Japan Photo, men prisen kunne jeg ikke
lide..... Har I et forslag til max. 300 kr.? Ellers billigst muligt,
hvor det stadig er funtionel og holdbar.

Mvh.

John

Fra : Morten Bested

Dato : 25-10-03 19:18

Som stativ kan jeg anbefale "Hama Profil 71" som kan fås hos photoshop.dk
til 255,- .... fint stativ til G3, som ikke har brug for kunne bære 10 kg
;)

Batterier.dk er glimrende og de koster kun det halve af et originalt!!!

Hvad angår tilbehør, så kan du få blandt andet få ekstra vidvinkel, tele og
diverse filtre. Canons originale vidvinkel er dyr og er ikke så kraftig
(0.7x som bringer brændvidden fra 35mm ned til 24,5). Men man kan også købe
andre convertere, dog skal man handle i USA eller Tyskland for at få fat i
dem. Kig evt. på raynox's convertere:
http://raynox.co.jp/english/digital/egcanong3.htm og her for at se effekten:
http://raynox.co.jp/comparison/digital/comp_psg3.htm
Ellers har Tiffen og Kenko også nogle udmærkede convertere.

Du burde også kigge på diverse diverse filtre. Der findes en masse som alle
gør noget forskelligt. Kig evt. på denne faq:
http://www.2filter.com/faq/filterfaq.html

Både konvertere og filtre kræver en adapter, som du sikkert allerede har
gættet

Fra : Morten Bested

Dato : 25-10-03 19:20

Glemte lige at kommentere blitzen... Du kan få den anelse billigere ved selv
at handle i Tyskland. Brug evt. www.preissuchmaschine.de eller
www.guenstiger.de

Fra : John Poulsen

Dato : 25-10-03 20:34

"Morten Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> Glemte lige at kommentere blitzen... Du kan få den anelse billigere
ved selv
> at handle i Tyskland. Brug evt. www.preissuchmaschine.de eller
> www.guenstiger.de

Tak for svarene. Kigger på det og beslutter mig for hvad der måtte/skal
købes.

Bortset fra blitzen, som jeg ikke har kunnet finde andre producenter med
samme funtionalitet som Canon's egne, produceres der heldigvis
alternative produkter.

Generelt har jeg opdaget at Canon produkter er enten for dårlige, for
dyre eller begge dele i forhold til hvad der ellers er på markedet. Dog
ved jeg at der findes så meget derude, som jeg ikke kender til, og
derfor sender jeg spørgsmålet til dette forum.

John

Fra : H.Kragelund

Dato : 25-10-03 21:39

Prøv at søg på lensmate og G3!

mvh
henrik

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-03 11:05

On Sat, 25 Oct 2003 18:30:39 +0200, "John Poulsen" <john@nosp.am>
wrote:
klip

>Jeg kan se at Canon 420 EX blitzen er meget billig hos shopman, findes
>der bedre alternativer prismæssigt?

Jeg mailede Shopman, for at høre om manualen var på dansk, eller
i hvertfald engelsk, men fik kun et tågesvar: deres manualer var
af og til på op til 10 forskellige sprog.
Så jeg går ud fra at den er på tysk, det der af og til kan jeg
ikke bruge til noget
mvh Ebbe

Fra : Morten Bested

Dato : 26-10-03 11:38

Det er klart at de ikke kan garantere det, da de handler med så mange
forskellige mærker/produkter og forhandlere i Tyskland. De skriver at de
ikke kan garantere dansk manual, så i første omgang skal man gå ud fra at
den er på tysk. Man bør derfor lige overveje om man kan undvære en
dansk/engelsk manual. Ved stort set alle nyere kameraer kan man dog finde en
manual på nettet, men jeg tror ikke det er muligt med 420EX

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-03 14:20

On Sun, 26 Oct 2003 11:38:26 +0100, "Morten Bested"
<morten@bested.net> wrote:

> [...]
>dansk/engelsk manual. Ved stort set alle nyere kameraer kan man dog finde en
>manual på nettet, men jeg tror ikke det er muligt med 420EX

Nu var der jo tale om et specifikt produkt, fra Canon, som de
ikke får fra en masse forskellige fabrikanter, så det må vel være
muligt for dem at kigge om der er en engelsk manual, ellers tyder
det mere på en sløring.
Og jeg har ikke fundet nogen man. på nettet
mvh Ebbe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-03 15:22

> [...]

>ikke får fra en masse forskellige fabrikanter, så det må vel være
>muligt for dem at kigge om der er en engelsk manual, ellers tyder

Shopman har ikke nogen varer på lager.

Shopman er som sådan ikke en forretning, men formidler, som
ordner handlen for dig og tager så penge for det.

Du kan lige så godt selv bestille i Tyskland og spare Shopmans
gebyr.

De bestiller det i Tyskland, hvor de kan finde det billigst og
det kan godt være hos forskellige forhandlere.
--
Knud

Fra : Thomas (8260)

Dato : 30-10-03 21:55

Hejsa

Jeg har en Samsonite-taske af modellen "Trekking". Jeg synes den giver
en god beskyttelse af kameraet og den er godt udnyttet og med gode
muligheder for udstyr. Bruger den på aktiv ferie og natur-ture. Har
kamera, 3 CF kort, kabler, mikro-static, mobil-tlf, tegnebog og så kan
tasken bæres i medfølgende rem, eller i et bælte hvis man virkelig skal
"trekke".

God fornøjelse.

Thomas

PS: giv lyd hvis du køber noget optisk udstyr. Vil gerne høre om dine
erfaringer.