Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt kamera ?
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 17:01

Efter anbefaling fra dk. forbruger, prøver jeg nu her !

Vores digitale kamera er gået i stykker,
så vi skal have et nyt, men hvilket ?

Prisen må helst ikke overstige 2000 kr.
Det skal kunne tage et Compact Flash (CF).
Det skal gerne have mindst 2.0 megapixels.
Det skal kun bruges til billeder, så videoklip m.m, er ikke så vigtigt.
Vi har hørt, at Dantax ( som for nylig har været annonceret, i
tilbudsaviserne ) er et godt mærke. Passer det ?
Har i ellers nogen gode anbefalinger ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Sparre

Dato : 25-10-03 18:42

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har hørt, at Dantax ( som for nylig har været annonceret, i
> tilbudsaviserne ) er et godt mærke. Passer det ?

Har ikke hørt om Dantax digitale kameraer, men det er måske bare mig, men du
kunne tjekke edbpriser.dk og taste din ønsker ind så kommer der en liste med
forslag...

Jeg kan anbefale Olympuses camerarer f.eks. deres C220ZOOM eller C-350ZOOM
det virker som gode allround camerarer, har selv et Fuji FinePix S602ZOOM
til 4200 ca, men ellers har jeg ikke noget specielt at anbefale men hold dig
for guds skyld fra de supertilbud man tit ser i butikker som Aldi, de
camerarer er ikke noget værd selvom der er mange pixels, optikken er det der
betyder mest, så se dig om efter, Canon, Sony, Olympus, Fuji og de andre
kendte nærker...

--
Sparre

Fra : Anders pedersen

Dato : 26-10-03 10:33

On Sat, 25 Oct 2003 19:41:56 +0200, Sparre wrote:

> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har ikke hørt om Dantax digitale kameraer,
Grunden til du ikke har hørt om dantax er at der er en anden der laver det.
Så vidt jeg ved bliver det produceret af skanhex.

> men hold dig
> for guds skyld fra de supertilbud man tit ser i butikker som Aldi, de
> camerarer er ikke noget værd selvom der er mange pixels,
Hvor ved du det fra.
Og hovdesgen er at et digitalkamera kan tage et billede.
Så kan jeg anbefale et medion md6126. Det er ikke et slagtilbud.
Det koster ca.1600.
Det bruger almindelige AA batterier,sd kort.
3,2 mega pixel 3xoptisk zoom 3,4xdigital zoom.
Det ville med de diverse tilbehør koste ca.2200 kr.

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.