Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
mangler hjemmeside, hvor man kan oploade b~
Fra : UBN

Dato : 24-10-03 07:19

Da jeg skal ud at rejse, mangler jeg hjemmeside, hvor man kan oploade
billeder undervejs.

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-10-03 08:45

Jeg har brugt www.megapixel.dk og nu www.pbase.com. Megapixel er gratis og
ubegrænset, men præsenterer ikke billederne særligt godt. Jeg synes meget
bedre om pbase, men der skal betales for større mængder af data.
Mvh, Hans

Fra : Claus Bjerre

Dato : 25-10-03 14:12

> Jeg har brugt www.megapixel.dk og nu www.pbase.com. Megapixel er gratis og
> ubegrænset, men præsenterer ikke billederne særligt godt. Jeg synes meget
> bedre om pbase, men der skal betales for større mængder af data.

Er der nogen der har erfaringer med at komme med sit 256 MB CF kort til en
internetcafe "in the middle og nowhere" og bede om at få indholdet sendt til
en bestemt hjemmeside?
Min pointe et at selvfølgelig skal man have et sted at sende til, men det
skal også være muligt at sende
Claus Bjerre

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-10-03 15:22

Claus Bjerre wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med at komme med sit 256 MB CF
> kort til en internetcafe "in the middle og nowhere" og bede om at
> få indholdet sendt til en bestemt hjemmeside?

Jeg tror det er svært at sige noget generelt. Jeg har været en tur i
Polen og nogen steder kunne man installere hvad som helst på
maskinerne (og jeg mener hvad som helst - maskinerne flød med al
muligt underligt software), mens der andre steder var streng kontrol.

Mit bud er at sørge for at du blot kan sætte en USB ledning i,
hvorefter dit kort dukker op som drev på computeren. Det er vel de
færreste steder der har noget mod det, hvis du spørger om lov først.
--
JPEGCrops 0.6.4 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 25-10-03 15:31

> [...]
> en bestemt hjemmeside?
> Min pointe et at selvfølgelig skal man have et sted at sende til, men det
Det lyder som en lang rejse siden du ikke bare kan tage billeder med hjem på
kortene. Du kan få en harddrive med 10 gb i lommeformat - det var måske
noget.

>være muligt at sende
Jeg har været på 5-10 internet cafeer de sidste par år - på ca ½ delen kunne
man bruge USB stikket. Hvis man har en kortlæser med kan man lige slutte den
til og så er man kørende. Jeg så en kortlæser man kunne sætte ind via
diskettedrevet - det er sikkert viiildt langsomt. Men der må vil være tænkt
på sådanne situationer.

Hvis du vil have dit helt eget opload sted vil jeg gerne lave det til dig
mod du laver et par fotoessays til www.fotoportal.dk - du kan selv vælge
software - bare det er freeware eller noget man kan lave på en aften.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : emj

Dato : 25-10-03 16:19

On Sat, 25 Oct 2003 15:12:26 +0200, "Claus Bjerre"
<Claus.Bjerre@adslhome.dk> wrote:

>Er der nogen der har erfaringer med at komme med sit 256 MB CF kort til en
>internetcafe "in the middle og nowhere" og bede om at få indholdet sendt til
>en bestemt hjemmeside?
Det er da mere smart at gå ind i en fotoforretning og få brændt
billederne over på en CD, når du nu absolut ikke bare vil tage ekstra
kort med i lommen og vente, til du kommer hjem
Desuden skal du jo også have et sted, at sende 256 MB hjem. Postkassen
hos din udbyder kan max tage 10 MB og hjemmesidepladsen hos udbyderen
kan max tage 10 MB, så selv om du kunne få lov at overføre, så er der
altså andre problemer.

Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-03 10:02

"UBN" <ub@nek.dk> skrev :

>Da jeg skal ud at rejse, mangler jeg hjemmeside, hvor man kan oploade
>billeder undervejs.

Den hjemmesideplads, som du har hos din netudbyder?
eller måske
http://foto.tdconline.dk/opasiaauth/?return_url=http%3a%2f%2ffoto%2etdconline%2edk%2fmitfoto%2f
--
Knud

Fra : Michael Holm

Dato : 24-10-03 11:30

Du kan bruge mit galleri, www.gizwiz.dk/gallery/albums.php

Du logger ind som guest med password guest (øverste højre hjørne) og så kan
du uploade i guest mappen. Hvis du vil, kan du godt få dit eget login, og
egen mappe.

Når man uploader billeder, bliver de automatisk skaleret ned til 800x600, og
der bliver lavet ikoner. Den originale opløsning er også tilgængelig, hvis
man klikker på 800x600 versionen.

--Michael