Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SilverFast - hvordan starter man programme~
Fra : Ole Hansen

Dato : 22-10-03 21:40

I det spritnye nr. af Alt om Data omtales SilverFast DC 6 VLT
(www.silverfast.com). Det har nogle interessante muligheder og jeg har
derfor downloaded programmet.

Man kan downloade en version, som virker som en plug-in til Photoshop
5 (min) eller en version, hvis der er TWAIN installeret.

Jeg har kun en Photoshop LE og Elements så jeg måtte installerede
TWAIN versionen, men jeg kan ikke finde en programikon. Hvordan kan
jeg starte programmet?

I forbindelse med installation kunne jeg konstatere, at programmet var
fint installeret, og jeg kunne åbne nogle filer. Efter jeg lukkede
programmet har jeg ikke kunne finde ud af at åbne det igen.

Ole

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-10-03 22:37

Ole Hansen wrote:

> Hvordan kan jeg starte programmet?

I PhotoShops "Arkiv menu" vælger du "Importer" og i undermenu'en
der vælger du den mulighed som hedder noget med SilverFast.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 23-10-03 04:43

Hej Ole

Går ud fra at du bruger windåseXX.
1: Prøv at se i mappen Twain ( c:windows/twain), der ligger forhåbentlig en
exe.fil der hedder noget med SilverFast (SF) eller LaserSoft, som du kan
starte programmet med, evt. i en undermappe. Hvis det ikke giver resultat.
2: I Windows Stifinder prøv at søge efter: SF Launcher.exe

Jeg har også installeret programmet, men i versionen som fungerer som plugin
til Photoshop, som jeg lige nu prøver af, i en trail version. Hos mig kan
jeg finde programmet som Niels Riis Ebbesen har beskrevet i hans indlæg, men
under installeringen lavede programmet selv en genvej på skrivebordet,
ligesom det findes i menuen Start-Programmer-Lasersoft Imaging.

M.v.h.
Lars

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 23-10-03 11:40