Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Har dummet mig med SmartMedia kort
Fra : Herbert Marianne Bja~

Dato : 22-10-03 16:58

Jeg er kommet til at slette "systemmappen" på
et SmartMedia kort (ældre 2MB udgave) og nu
er kortet ubrugligt (Card Error!)

Det bruges sammen med en FujiFilm MX700 kamera.

Jeg tilslutter til Windows XP via et 6-i-1
medie USB hub.

Er der intet man kan gøre for at reformatere
kortet (evt. noget command line fikumdik)
eller kan man lige så godt smide det ud?

"Herbert"

Fra : Ghita

Dato : 22-10-03 17:19

I news:3f96a8f5$0$27359$edfadb0f@dread16.news.tele.dk griflede Herbert
Marianne Bjarne Andersen:
> [...]
>
> Er der intet man kan gøre for at reformatere
> kortet (evt. noget command line fikumdik)
> eller kan man lige så godt smide det ud?

Er der ikke en funktion i kameraet du kan formatere det med ?

--
God bagjul...
Ghita

---

Fra : Herbert Marianne Bja~

Dato : 22-10-03 17:51

> Er der ikke en funktion i kameraet du kan formatere det med ?

Det virker ikke, da det er kortets CIS blok som er slettet.
Jeg kan ikke tilgå kortet da det ingen format har længere.

"Herbert"

Fra : Coach [4130]

Dato : 22-10-03 19:45

> Det virker ikke, da det er kortets CIS blok som er slettet.
> Jeg kan ikke tilgå kortet da det ingen format har længere.

Kan du formatere det i FAT16 via kortlæseren?

mvh
Bri@n

Fra : Herbert Marianne Bja~

Dato : 22-10-03 19:57

Coach [4130] skrev:

> Kan du formatere det i FAT16 via kortlæseren?
>
> mvh
> Bri@n

Nej, enhver formatering fejler.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-10-03 20:17

Herbert Marianne Bjarne Andersen wrote:

> Nej, enhver formatering fejler.

Det lyder godt nok underligt, hvad sker der i kameraet får du en
"CARD ERROR" dialog...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik Rudbeck