Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billeddatabase
Fra : Erik Aalund

Dato : 22-10-03 11:41

Hej,

Hvad finder der af gode billeddatabaser til hjemmebrug?
Efterhånden som tiden går bliver ens harddisk fyldt godt op med billeder
og det kunne være rart med et eller andet system hvor man lettere kunne
finde billederne m.m.

vh
Erik Aalund

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-10-03 12:10

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efterhånden som tiden går bliver ens harddisk fyldt godt op med billeder
> og det kunne være rart med et eller andet system hvor man lettere kunne

Har selv gået med overvejelser desangående, men har hidtil fundet det
lettest med en fortløbende nummerering, hvor en kategorisering kan indgå. I
så tilf. er stifinder jo en fin database. Men jeg ville gerne have mere, eks
hvor billederne har været benyttet og hvornår, billeddata, osv. Mon ikke man
får bedst oplysninger på gruppen for databaser. Finder du en velegnet, hører
jeg gerne.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Lars Strange

Dato : 22-10-03 14:13

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad finder der af gode billeddatabaser til hjemmebrug?

> vh
> Erik Aalund

Jeg er selv godt tilfreds med Adobe Photoshop Album. Den er lige kommet i en
version 2.0, men selv har jeg kun prøvet version 1.0. Mere info + mulighed
for at hente en demo-version her:
http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/main.html

En af mine kollegaer er godt tilfreds med ADSee og den er lige kommet i en
version 6.0. En demo-version kan hentes her: http://www.acdsystems.com

Jeg har også selv prøvet Picasa, der også virker ret fornuftig, men enkelte
irritationsmomenter i den seneste version (1.5) gjorde, at jeg foretrak
Adobes løsning da jeg skulle vælge. Demo-version af Picasa her:
http://www.lifescapeinc.com/picasa/

Endelig har jeg kort leget med IMatch fra http://www.photools.com/ og den
kan man virkelig proppe mange oplysninger ned i. Næsten for mange for den
almindelige bruger, der ikke har meget svært ved at huske sine billeder.

Der findes mange flere - også både shareware og freeware, men de ovenstående
dækker de fleste behov og der er nok ikke et bedre råd end at "prøv dem" og
find din favorit

/Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-10-03 16:42

Lars Strange wrote:
> [...]
> den kan man virkelig proppe mange oplysninger ned i. Næsten for mange
> for den almindelige bruger, der ikke har meget svært ved at huske

Man behøver jo ikke bruge flere oplysninger, end man har brug for

Den er helt klart min favorit efter at have prøvet hvad jeg kunne finde af
freeware, shareware og demoer på nettet.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Henning

Dato : 22-10-03 19:17

"Lars Strange" <larsstrangefjernresten@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> version 2.0, men selv har jeg kun prøvet version 1.0. Mere info + mulighed

Som jeg har skrevet i en anden tråd:

http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/starter.html

Det er en link til en gratis "Starter version" af det nye PhotoShop Album 2.

Den er i modsætning til den tidligere version ikke er begrænset på antal
billeder men på funktioner:

"Photoshop Album Starter Edition is not a time-limited or photo-limited
version. It contains the basic features of the full product to get you
started."

håber det kan bruges til noget.

mvh Henning

Fra : blues

Dato : 22-10-03 14:54

Hej Erik
Prøv at se på dette link, det er vist lige det du søger
http://www.arkipix.com/

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-10-03 15:03

Det er sagt før, men http://www.photools.com/ er (IMHO) alle pengene værd.