Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus og navngivning af billeder
Fra : Henrik

Dato : 21-10-03 18:32

Hej.

Jeg har lige købt et Olympus Mju-400, og jeg har undret mig over måden
kameraet navngiver billed filerne på.

f.eks:
P9210002.jpg
PA100001.jpg
o.s.v.

Er der nogle der ved hvordan navnene er "skruet" sammen.

Jeg har prøvet at maile til olympus, men som sædvanligt får man ikke
noget svar

På forhånd tak.

VH Henrik

Fra : Jens F. Pedersen

Dato : 21-10-03 18:48

"Henrik" <spam@byggecenter.fjern_dette.com> wrote in message
> [...]
> PA100001.jpg
> o.s.v.
>
> Er der nogle der ved hvordan navnene er "skruet" sammen.

Jeg ved ikke hvad P'et står for, men efterfølgende har du et cifre for
måneden (Januar - September er 1-9 og Oktober - December er A-B-C), de næste
to er datoen, og til sidst er der et 4 cifret fortløbende nr. som enten kan
starte forfra hver gang du skifter kort, eller man kan i opsætningen få
kameret til at fortsætte, så det bliver ved med give billederne et nyt nr.

Med venlig hilsen

Jens F. Pedersen

Fra : Sparre

Dato : 21-10-03 19:29

> Jeg ved ikke hvad P'et står for, men efterfølgende har du et cifre for

Fandt lige C300 Manualen frem P står for Picture, M for Movie

--
Sparre

Fra : Infinity

Dato : 21-10-03 19:48

eller man kan i opsætningen få
> kameret til at fortsætte, så det bliver ved med give billederne et nyt nr.

Det ville være kanon, men jeg kan ikke finde noget i min manual om
fortløbende numre, øv.

Men jeg takker for tilbagemeldingerne.

VH Henrik

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 21-10-03 19:01

Jeg kan hjælpe dig lidt på vej.
P9 eller PA er måneden P1 er Januar P2 Februar, da der ikke er flere tal end
9 til September kommer Oktober til at hedde PA, November PB og December PC.
De to næste cifre er dato og de 4 sidste løbenummer.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

Fra : Børge Larsen

Dato : 21-10-03 20:16

Kig i manualen på CD Rommen der fulgte med kameraet. Der ligger den store
manual i PDF format.