Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cardcover c5050zoom
Fra : SvenP

Dato : 21-10-03 17:31

Jeg har lige investeret i et Olympus 5050zoom, og har dertil købt et ekstra
CF-kort på 256mb.
Mit problem er at når CF-kortet er sat i, presser det på dækslet, så det ret
let går op. Er det et normalt problem? og er der noget at gøre ved det?

Mvh. sven

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 21-10-03 22:59

"SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ret
> let går op. Er det et normalt problem? og er der noget at gøre ved det?

Hej Sven
Jeg har samme apparat og 4 forskellige CF kort, men har ikke haft det
problem.
Er du sikker på, at du har trykket kortet helt i bund? - det går hos mig
meget stramt det sidste stykke.
Hilsen
Jørgen

Fra : SvenP

Dato : 22-10-03 07:34

Jeg har selv 2 CF kort det sker med dem begge. Når jeg trykker kortene helt
i bund, kommer eject-knappen meget langt ud, og når jeg så lukker coveret,
rammer det eject-knappen. Så det er faktisk den der er problemet.

Mvh. Sven

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 22-10-03 09:09

> [...]
> i bund, kommer eject-knappen meget langt ud, og når jeg så lukker coveret,
> rammer det eject-knappen. Så det er faktisk den der er problemet.

Hej igen Sven
Eject knappen har en slags "ulogisk automatik", som du ikke har opdaget.
Når du isætter CF kortet skal ud undgå at berøre eject knappen, som da ikke
er skudt ud, og dermed heller ikke har nogen funktion.
Når du berører (trykker) på knappen skydes den ud, og først da fungerer den
som eject knap, og i denne position kan du ikke lukke låget.
Hvis man først er kommet til at trykke på knappen, som da er sprunget ud, er
der kun een ting at gøre, nemlig at tage kortet ud, for derefter igen at
sætte det på plads uden at berøre knappen.
For mig var denne funktion også meget drilagtig og ulogisk i starten. Jeg
håber, at du bliver glad for apparatet, jeg er meget meget tilfreds, især
fryder det mig, at alt kan styres manuelt, samt at optikken er så lysstærk.
Jeg håber, at min "brugervejledning" er forståelig, ellers kom igen.
Hilsen
Jørgen

Fra : SvenP

Dato : 22-10-03 19:53

Jamen du har jo fulstændig ret. Tusinde tak for hjælpen.

Mvh. Sven