Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af digital kamera?
Fra : M. Roed-Sørensen

Dato : 21-10-03 15:05

Jeg vil investere i et nyt kamera, det skal bruges til at tage billeder uden
blitz af gamle akivalier (skiftebøger, kirkebøger osv.), samtidig skal det
også bruges til at tage nogle gode billeder af mine børnebørn.

Hvilket digital kamera er velegnet til begge formål ?

MVH
Merethe Sørensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-10-03 17:37

M. Roed-Sørensen <meroed@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> også bruges til at tage nogle gode billeder af mine børnebørn.
>
> Hvilket digital kamera er velegnet til begge formål ?

Nikon Coolpix 3100 eller 2100, hvis du vil spare lidt. Nikon går for at
være gode til at tage tæt på. De er kompakte, lette at betjene og kan
fås for under kr. 3.000,-. De er til gengæld ikke ultrasmå eller
specielt lækre i udførelsen. Men de ligger bedre i hånden end mange af
de mere firkantede kompaktkameraer.
Men helt ærligt, så tror jeg, at de fleste kameraer af anerkendt
mærke vil kunne opfylde dine behov. Måske har andre, nogle gode forslag.
Eller måske har du selv nogle ønsker mht. størrelse, pris etc.
--
Henrik Münster
Esbjerg