Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digitalt rejse kit..!!
Fra : kim isaksen

Dato : 21-10-03 14:04

Hejsa.

Jeg skal her om 1 måneds tid ud i den store verden, og rejse rundt i 7-8
måneder. Jeg kommer tal asien, indien og mellemøsten. Både igennem støv og
MEGET regn. I den forbindelse skal jeg bruge et digi-kamera der er ultra
holdbart, ikke for stort og gerne med rimeligt optisk zoom (min 3x).
Jeg havde egentligt kigget på canon ixus 400 pga, metalhuset, men har læst
at det er meget overfølsom overfor fugt og støv.

Er der nogen der kan afkræfte, bekræftige det ?
Er der nogen der har andre foreslag.. nikon 3400 er også en mulighed..?

Desuden så skal jeg jo bruge en eller anden form for opbevaring, og der har
jeg til min store glæde set at apple lige at udviklet en kortlæser til deres
ipod. Musik og billeder lige til at smide i lommen. De kan nu noget de der
Apple folk..!

Håber i gider svare på mit indlæg hvis i har nogen gode ideer. Jeg har selv
brugt oceaner af tid på at undersøge div. cams på nettet. (dpreview m.m.)
Men det jeg savner er erfaringer, fra folk der ikke bare prøver at SÆLGE et
produkt.!

iM
--
Tourists don´t know where they´ve been, travelers don´t know where they´re
going.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-10-03 14:16

kim isaksen wrote:
> [...]
> Jeg havde egentligt kigget på canon ixus 400 pga, metalhuset, men har læst
> at det er meget overfølsom overfor fugt og støv.

Du kan overveje et A60/70 i undervandsbox...

> Er der nogen der har andre foreslag.. nikon 3400 er også en mulighed..?

Hvis Ericsson lavede kameraer.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : mj

Dato : 21-10-03 14:35

Du kan købe et undervandshus til Ixus 400 - tager glimrende billeder ovenfor
også... og Ixus 400 er klart det bedste mindre digicam der findes (IMHO).
Jeg har lige haft det med i Thailand uden problemer ... undervandshuset
hedder WDP-800 og kan købes for ~1400.

Hvis ikke du kan opdrive det i tide, så email mig på
martinrosenauer(a)hotmail.com, så kan du købe mit og jeg kan afvente det
andet :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-10-03 15:16

> [...]
> Jeg havde egentligt kigget på canon ixus 400 pga, metalhuset, men har læst
> at det er meget overfølsom overfor fugt og støv.

Olympus kalder deres mju serie for "Weatherproof", det kunne evt. være
noget. Ellers som de andre foreslår et undervandshus, men der fylder
selvfølgelig lidt.

mvh Frank

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 22-10-03 00:29

On Tue, 21 Oct 2003 16:15:43 +0200, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

>Olympus kalder deres mju serie for "Weatherproof", det kunne evt. være
>noget.
Uden at kende lige denne model, tror jeg at man kan regne med det.
Olympus har tidligere lavet fortrinlige "weatherproof"
målesøgerkameraer til traditionel film.
Jeg ville ikke betænke mig ved at benytte dette kamera til den
beskrevne opgave.
Der er jo ikke stillet store krav til kameraets tekniske
kvalifikationer, ikke dermed sagt at Olympus ikke er glimrende, jeg
tænkte mere på at mere professionelt udstyr ikke skal på tale her.

>Ellers som de andre foreslår et undervandshus, men der fylder
>selvfølgelig lidt.
Og er noget klums at bruge "ovenvande".

mvh kmo

Fra : kim isaksen

Dato : 23-10-03 22:40

Tak for alle jeres gode foreslag.
Jeg ender nok med et canon ixus 400 og en uw box.
Så skal der tager UW biller i stor stil. Og ja jeg ved godt det er HULENS
svært :)

Men igen.

Tak for jeres foreslag.

iM

Fra : mj

Dato : 24-10-03 14:06

Ikke specielt.. :).. jeg har lige taget billeder af tre 3.5 meters
leopardhajer og et par bluespotted rokker og meget andet godt i sidste uge
som kan shippes din vej hvis du ønsker :)

WDP-800+Ixus400 styrer, tro mig =)

/Martin

Fra : kim isaksen

Dato : 24-10-03 14:23

"mj" <spambuster@blablablabla.dk> wrote in message
> Ikke specielt.. :).. jeg har lige taget billeder af tre 3.5 meters
> leopardhajer og et par bluespotted rokker og meget andet godt i sidste uge
> som kan shippes din vej hvis du ønsker :)

Ja tak da..!

Send til lysalf(at)hippie.dk

Jeg er på vej til malaysia + thailand. Var i indonesien sidst jeg dykkede.
Håber det bliver ligeså godt.

> WDP-800+Ixus400 styrer, tro mig =)

Jeg tror dig :)

iM