Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Yosemite og Mono Lake
Fra : Hans Kruse

Dato : 19-10-03 22:44

På min tur til CA kom jeg også forbi Yosemite National Park og Mono Lake.
Mono Lake er taget om morgenen ved og lige efter solopgang (der var
rimfrost, så det var koldt og klart). I Yosemite var der meget lidt vand, så
ingen vandfald i mit synsfeldt. Billederne er taget med mit nye Canon 10D,
Sigma 15-30mm og Canon 28-135mm IS zoom. Alle er taget i RAW format og
konverteret med Phase One DSLR. Billederne er nedskaleret med 50% før
upload.
http://www.pbase.com/hkruse/yosemite
Mvh, Hans

Fra : Klaus Madsen

Dato : 19-10-03 23:48

> [...]

> Sigma 15-30mm og Canon 28-135mm IS zoom. Alle er taget i RAW format og
> konverteret med Phase One DSLR. Billederne er nedskaleret med 50% før

Hej Hans

Hold k... hvor er det nogle flotte billeder, man bliver helt misundelig på
at man
ikke selv har været der. Tak for kigget

Mvh. Klaus
http://www.grafreaks.dk/foto/

Fra : KNL DtP

Dato : 20-10-03 10:14

> På min tur til CA kom jeg også forbi Yosemite National Park og Mono Lake.
> Mono Lake er taget om morgenen ved og lige efter solopgang (der var
> rimfrost, så det var koldt og klart).

Flotte billeder og dejlige efterårsfarver!!

> Alle er taget i RAW format og
> konverteret med Phase One DSLR.

Hvordan fungerer arbejdsgangen med Phase One? Jeg bruger pt. Breeze
Browser, men jeg synes at den er meget laaangsom når jeg justerer på
RAW-billedet. Det kunne jo være man skulle skifte software..?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-03 13:22

> Hvordan fungerer arbejdsgangen med Phase One? Jeg bruger pt. Breeze
> Browser, men jeg synes at den er meget laaangsom når jeg justerer på
> RAW-billedet. Det kunne jo være man skulle skifte software..?

Der er en omtale her
http://www.luminous-landscape.com/reviews/software/c1-le.shtml, som er
ganske god. Jeg prøvede trial versionen og kort efter kunne jeg konkludere,
at den indeholder alt jeg normalt anvender PhotoShop til mgt.
efterbehandling af billeder efter RAW konvertering. Så nu kan jeg alt dette
direkte i Phase One og har nu købt dette fremragende stykke software.
Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-03 13:42

Phase One fungerer meget hurtigt med øjeblikkelig feedback ved justeringer.
Settings man har anvendt for hvert billede gemmes, også selvom billedet
flyttes til en anden folder. Dette gælder også beskæringer! Meget nyttigt.
Mvh, Hans

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 20-10-03 13:58

> [...]

> Sigma 15-30mm og Canon 28-135mm IS zoom. Alle er taget i RAW format og
> konverteret med Phase One DSLR. Billederne er nedskaleret med 50% før

Hej Hans,

Jeg har kun een kommentar. Niiiiiice. Meget Nice.
Sikke nogle farver.

vh
Michael Christoffersen.

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-03 18:03

Efter at jeg er kommet hjem har jeg opdateret med flere billeder.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 21-10-03 12:39

Hans Kruse wrote:

> Efter at jeg er kommet hjem har jeg opdateret med flere billeder.
> Mvh, Hans

Fedt - så har vi snart en dansk hjemmeside i stil med
http://www.mikelevin.com

/klaus

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-10-03 14:19

Klaus Jorgensen wrote:

> Fedt - så har vi snart en dansk hjemmeside i stil med
> http://www.mikelevin.com

Jeg har egl svært ved at se at MikeLevin kan følge med i den
sammenligning, det er nogle voldsomt gode billeder Hans har lagt ud

Jeg kan til gengæld godt forestille mig at Hans kunne finde en dansk
udbyder som vil hoste ham gratis mod at stå som sponsor nederst på hver
side, så han kunne få sit eget site...

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-10-03 17:52

Mange tak for roserne. Jeg synes at http://www.mikelevin.com/Yosemite.htm
har nogle rigtigt gode billeder, men den tekniske kvalitet er så som så.
Måske for at undgå download uden betaling. Det var nu lidt sjovt at stå
sammen med en hel række andre for at fotografere Mono Lake ved solopgang.
Også i Yosemite var der en del fotografer med deres spejlrefleks på stativ.
Det ville være fantastisk at kunne komme på forskellige tidspunkter af året
til et så unikt sted. Maj/juni ville være helt specielt, da isen er ved at
være væk og med masser af vand.
Mvh, Hans