Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har brug for "rent-ud-af-posen" kritik....
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-10-03 18:13

Hejsa,

Hvis i gider, så smid lige et par ord om:
http://www.foto-basen.dk/?page=22&id=2161&photopage=1#

Jaja....man kan godt se det, selvom man ikke er medlem.

Tillæg:

Hvad vil resultatet blive, hvis jeg vil have lavet dette foto som plakat i
f.eks. 60x90 cm.
Billedet er stort set ubeskåret 2560x1920 pixels. Er det nok? Hvad skal jeg
være opmærksom på?

På forhånd tak.

Mvh. Renate

Fra : Frank Nørvig

Dato : 19-10-03 18:27

> Hvis i gider, så smid lige et par ord om:
> http://www.foto-basen.dk/?page=22&id=2161&photopage=1#
> Jaja....man kan godt se det, selvom man ikke er medlem.

Hmmmm,.... mon dog, eller er det bare en programmeringsfejl?
Jeg får følgende besked:

Microsoft VBScript runtime error '800a0009'

Subscript out of range: '[number: 1]'

/pages/showmostpopular.asp, line 137

Mvh Frank

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-10-03 18:33

"Frank Nørvig" <spam@noervig.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmmm,.... mon dog, eller er det bare en programmeringsfejl?
> Jeg får følgende besked:
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a0009'

> [...]

Nådada... Jamen så tag den her: http://www.fotokritik.dk/pics/45701.jpg
Den skulle virke...

Mvh. Renate

Fra : Frank Nørvig

Dato : 19-10-03 19:15

> Nådada... Jamen så tag den her: http://www.fotokritik.dk/pics/45701.jpg
> Den skulle virke...

Flot! Meget stemningsfuldt og gode "sepia" farver. Ser også ud til at være
skarpt, men er svært at vurdere med så lille en opløsning. Har du evt.
billedet i stort format?

God "kedelig" forgrund som ikke ødelægger stemningen i billedet. Syntes dog
det er syndt med de stykker træ der flyder rundt i søen - de fanger mit blik
for hurtigt og afleder mig fra resten af billedet. Kunne relativt nemt
manipuleres væk.

Hvilket kamera og objektiv har du brugt?

Mvh Frank

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-10-03 20:10

> Flot! Meget stemningsfuldt og gode "sepia" farver. Ser også ud til at være
> skarpt, men er svært at vurdere med så lille en opløsning. Har du evt.
> billedet i stort format?

Hej Frank,

Der skulle ligge et lidt større i dk.binaer lige om straks....

> God "kedelig" forgrund som ikke ødelægger stemningen i billedet.

Tak, synes også den er tilpas kedlig. *G*

> [...]
blik
> for hurtigt og afleder mig fra resten af billedet. Kunne relativt nemt

Ja, hvis man vil... *S*

> Hvilket kamera og objektiv har du brugt?
>
> Mvh Frank

Nikon CP 5700 m. standart objektiv.

Mvh. Renate

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-10-03 21:21

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
http://www.fotokritik.dk/pics/45701.jpg

Jamen det er, som andre siger, smukt og stemningsfyldt. Men jeg kommer altid
i overvejelse om der skal være tegning i skyggerne. Og det synes jeg der
skal være i et sådan billede.
Mvh
Ole

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-10-03 19:46

On Sun, 19 Oct 2003 19:32:46 +0200, "Renate Jacobsen"
<renate@bgprint.dk> wrote:

>Nådada... Jamen så tag den her: http://www.fotokritik.dk/pics/45701.jpg
>Den skulle virke...

Det er et flot billede.

Lige et spørgsmål fra en lystfisker. Ved du om man må fiske frit i
mosen?

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-10-03 20:13

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev i en
meddelelse news:ksm5pv8hi756v9v2ijf2ieniesii18mt7a@4ax.com...

> Det er et flot billede.
>

> Lige et spørgsmål fra en lystfisker. Ved du om man må fiske frit i
> mosen?

Hej Øhh, brian,

Tak for det.
Neee, nej, jeg er blot amatørfotograf.
Jeg ved dog, at der jævnligt foretages fugleekspeditioner i Mørke mose, så
mon ikke ornitologerne har jaget fiskefolket væk?

Mvh. Renate

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-10-03 19:02

http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=22&id=2161&photopage=1
Virker ok når jeg går ind med denne.

Stemningsfyldt og flot billeder.
Synes dog den er for lille i opløsning og størrelse til man rigtigt kan
vurdere den.
Som sådan er det jo bare en sø, men du har fået en god stemning ud af det.

Jan

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-10-03 20:11

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vurdere den.
> Som sådan er det jo bare en sø, men du har fået en god stemning ud af det.

Hej Jan,

Se dk.binear, for højere opløsning.

Mvh. Renate

Fra : lars bo

Dato : 19-10-03 22:22

Hej Renate
Jeg kan ikke få dk.binaer filen til at virke?
Men tilbage til det oprindelige billede:
Trægrænserne i baggrunden af billedet er meget skarp afgrænsede, og det ser
næsten unaturligt ud på den afstand.
Trægruppen til venstre i forgrunden, måtte godt have indeholdt nogle
konturer i bunden.
Men bort set fra disse småting er det et godt billede med gode farver og god
komposition.

--
hilsen
lars bo

PS.: Når du får tid, så kommenter andres billeder!

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 20-10-03 13:55

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Hej Renate
> Jeg kan ikke få dk.binaer filen til at virke?

Hej Lars Bo,

Hmmm, jeg kan godt se billedet på dk.binaer...?

> Men tilbage til det oprindelige billede:
> Trægrænserne i baggrunden af billedet er meget skarp afgrænsede, og det
ser
> næsten unaturligt ud på den afstand.

Her er jeg ikke helt med. Hvilken af dem?

> Trægruppen til venstre i forgrunden, måtte godt have indeholdt nogle
> konturer i bunden.

Tja, de var der ikke. Det steg tåge op fra mosen på dette tidlige tidspunkt
af formiddagen.

> Men bort set fra disse småting er det et godt billede med gode farver og
god
> komposition.

Tak for det.

Mvh. Renate

Fra : lars bo

Dato : 20-10-03 16:08

Hej Renate

> ser
>
> Her er jeg ikke helt med. Hvilken af dem?

Bag søen er der 4 rækker træer som nederst starter med en helt mørk række,
herefter en lidt lysere række o.s.v., og det er overgangen imellem disse,
jeg synes der ser unaturligt skarpe ud.
Men jeg ser i et andet svar fra dig at du jo ikke har manipuleret billedet,
så det kan vel ikke være anderledes?

Fra : ab

Dato : 20-10-03 13:19

Bl.a. Jan skrev:

> [...]

Det stemningsfyldte har du ramt meget godt - men for mig står udtrykket
"flot billede" som noget nært et intetsigende skældsord. Flotte billeder kan
der jo tages af hvad som helst. Når så den første begejstring over, at "det
kommer noget genkendeligt i kassen" har lagt sig, vil jeg nok mene at
kravene må stige kraftigt.

At din toning har forbedret resultatet er svært at afgøre, når der ikke er
noget "upåvirket" at sammenligne med. Skarphed kan man jo bare gå ud fra er
til stede, når det modsatte ikke lige skriger i øjnene. Ligeså med
"indpakningen" - hvis billedet er det egentlige, ja så er det jo i bedste
fald med til at fjerne focus fra det egentlige.

Derimod synes jeg at billedfladen skriger efter et eller andet der kan fange
øjnene - det er også her, nogle beskuere må falde over grenene. For hvad
andet er der at kikke på ? En lille robåd med en fiskestang - eller hvad ved
jeg (måske bare nogle ringe i vandet fra en kastet sten ...) ville have
hævet billedet op fra de ca. 20% til ca. 30%.

ab

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 20-10-03 14:03

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"det
> kommer noget genkendeligt i kassen" har lagt sig, vil jeg nok mene at

Hej ab,

Her er vi fuldstændig eninge. Så vidt så godt...

> At din toning har forbedret resultatet er svært at afgøre, når der ikke er
> noget "upåvirket" at sammenligne med.

Øhhh, hvilken toning? Billedet er nærved uredigeret. Der er skåret en anelse
i bunden og så har jeg givet en kende mere kontrast og lidt mindre lys.
Intet nævneværdigt.

> Skarphed kan man jo bare gå ud fra er
> til stede, når det modsatte ikke lige skriger i øjnene.

"Det er piv uskarpt", var det det du ville sige? *G*

> Ligeså med
> "indpakningen" - hvis billedet er det egentlige, ja så er det jo i bedste
> fald med til at fjerne focus fra det egentlige.

Kan du ikke li' min ramme og mine kragetæer?
Så tal dog dansk, menneske.

> Derimod synes jeg at billedfladen skriger efter et eller andet der kan
fange
> øjnene - det er også her, nogle beskuere må falde over grenene.

Nej, det kan du da ha' ret i.

> [...]
> jeg (måske bare nogle ringe i vandet fra en kastet sten ...) ville have
> hævet billedet op fra de ca. 20% til ca. 30%.

Fra 20 til 30% af hvad?

Undskyld mig, men din finurlige måde at formulere dig på, forkommer mig en
smule vævende.
Sig til, hvis der er noget jeg ikke helt har forstået i den rette
sammenhæng.
Tak for ordende...

Mvh. Renate