Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er flash kort upålidelige ?
Fra : Mogens

Dato : 19-10-03 15:52

Hej

Er lige kommet hjem fra ferie. Havde fyldt et Apacer 128Mb CF-kort med
billeder fra Berlin.
Da jeg tændte kameraet fik jeg meddelelse om at kortet føst skulle
formateres inden brug.... (Lang i hovedet)
Hvad er der sket - er kortet kaput eller dårligt?
Kan jeg redde noget med en ekstern kortlæser ?

Hilsen
Mogens

PS.
Vi havde en god ferie alligevel.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-10-03 16:10

> Kan jeg redde noget med en ekstern kortlæser ?
Jeg har prøvet 3-4 gange at mit kamera gjorde nogenlunde det samme. Det sker
hvis den går tør for strøm ved overførelse til PC.
Jeg fandt ud af at der kun er 1 billede som bliver defekt ved det - det som
var ved at bleve overført.
Kameraet melder dog fejl ved alle.
Men når jeg sætter kortet i en kortlæser og bruger foreksempel windows
commer kan alle andre billeder på nær det ene åbnes og overføres til PC.

Så måske vil det virke for dig.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Mogens

Dato : 21-10-03 08:02

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in message

> Men når jeg sætter kortet i en kortlæser og bruger foreksempel windows
> commer kan alle andre billeder på nær det ene åbnes og overføres til PC.

Der er desværre ingen reaktion i en ekstern kortlæser.
Jeg gav op, og ville formatere kortet i kameraet, men det kunne jeg heller
ikke.
Min konklusion er nu at kortet er defekt. Jeg sender det forhandleren en af
dagene.

Mogens

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 19-10-03 16:43

Jeg har oplevet, at min HP7345 printer, der har indbygget bl. CF-CARD
reader, ikke kan læse nogle kort. Når kortene sættes i en anden kort-læser
er der imidlertid ikke noget i vejen. Så inden du kasserer det, synes jeg at
du skal prøve en anden læser.

Jeg opfatter i almindelighed CF-CARD for stabile.

Hilsen

Karl Johan

Fra : Torben R

Dato : 20-10-03 09:57

Hej Karl,

Jeg har gemt nedenstående fra en tidligere post, måske det kan hjælpe dig ?
Jeg skal lige sige at jeg ikke selv har afprøvet programmet, så ingen
garanti

Det første jeg gjorde efter ferien var at slette alle billeder på mit CF
card
Men en lille søgning på nettet fandt programmet PC inspector smart recovery,
som genskabte alle billeder, men det bedste er at programmet er gratis, og
kan hentes her : http://www.pcinspector.de/download.htm

Bare et lille tip fra en mand som er glad igen

Torben R

Fra : Mogens

Dato : 21-10-03 08:04

> [...]
recovery,
> som genskabte alle billeder, men det bedste er at programmet er gratis, og

Det var dog et fantastisk program. Det kan hente alle billeder ud fra et et
Flashkort der er formateret.
Men desværre hjælper det ikke på mit defekte SF-kort.

Mogens

Fra : Bent Mortensen

Dato : 20-10-03 12:31

Hej Mogens

jeg tror at du kan rede alle dine Billeder, jeg havde et problem med mit
kort, der fortalte at der var en kort fejl, jeg formater så mit kort og
tager flere nye Billeder, var ved Fotohandleren idag han havde et program
der kunne genskabe de Billeder der var væk og ikke overskrevet, et lille
program (Don't Panic) pris 349,- kr ved Fotokæden Click.
så det bliver det næste jeg skal havde fat i.
v/h Bent