Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kopisikret billeder
Fra : Mikael Jepsen

Dato : 19-10-03 09:36

Hejsa

Har lige fået fotograferet sønnen, i skolen. På de købte billeder er der
skrevet at de er kopisikret, men da jeg godt kunne tænke mig at skanne
billedet som bagrund på min computer. Vil jeg lige høre hvordan man kan
sikre et fotografi, bliver de ødelagt af at blive scannet, eller hvordan
virker det ???

mvh

mikael

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 19-10-03 09:43

On Sun, 19 Oct 2003 10:36:22 +0200, "Mikael Jepsen" <MGJ100@privat.dk>
wrote:

> [...]
>billedet som bagrund på min computer. Vil jeg lige høre hvordan man kan
>sikre et fotografi, bliver de ødelagt af at blive scannet, eller hvordan

det er det man kalder for not there software
ganske enkelt den er der ikke, man mange tror på at man ikke kan.
så de opgiver

Kan du se billedet kan du scanne det, så enkelt er det.

Lars (København nord)

========Husk at slette FJERNES ved svar=========
complexFJERNES@pc.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-10-03 12:18

"Mikael Jepsen" <MGJ100@privat.dk> wrote in news:3f924d11$0$45331
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> billedet som bagrund på min computer. Vil jeg lige høre hvordan man kan
> sikre et fotografi, bliver de ødelagt af at blive scannet, eller hvordan

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=
7subtusb7n0lk5vi65se3a5tucci77odhj%404ax.com&rnum=1&prev=/groups%3Fq%
3Dbeskyttede%2Bgroup:dk.fritid.foto%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-
8%26scoring%3Dd%26selm%3D7subtusb7n0lk5vi65se3a5tucci77odhj%25404ax.com%
26rnum%3D1

Alternativt..
http://tinyurl.com/rh6y

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-03 12:27

"Mikael Jepsen" <MGJ100@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billedet som bagrund på min computer. Vil jeg lige høre hvordan man kan
> sikre et fotografi, bliver de ødelagt af at blive scannet, eller hvordan

Hej Mikael

Man kan da lægge et såkaldt vandmærke ind i billedet. Men det betyder ikke,
at du ikke kan scanne det. Det kan lægges ind i flere grader, det betyder,
at når du har scannet billedet, så alt efter hvilken software du bruger,
checker billedet, for at se om der er vandmærker i det. Hvis den finder et
vandmærke, så spørger den om du vil gå til websitet. Vandmærket er
fotografens visitkort, integreret ind i billedet. Det vil medføre, at du
kan ikke påstå at det er dit billede, hvis du vil bruge det, udadtil eller
kommercielt, uden fotografens samtykke, eller hvem der nu ejer rettighederne
til billedet.
Systemet er udmærket, men bare alt for dyrt for amatør fotografer. Det har
så vist til gengæld gjort, at det næsten er ukendt herhjemme, og
tilsyneladende heller ikke særligt brugt. Min scanner har i hvert fald
aldrig fundet et vandmærke, som jeg ikke selv har lagt ind.

M.V.H......Benny..