Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteri problemer med Olympus E-10...
Fra : Magnus

Dato : 18-10-03 10:54

På mit Olympus E-10 digtial kamera har jeg været ude for problemer med mine
batterier.
Jeg fotografere udendørs ved fodboldkampe og der har været nogle gange hvor
den har sagt at batterierne var flade selv om det var næsten nyoplade
batterier som burde holde meget længere.
Hvis så jeg skifter batterier så kan det være at det er iorden men ikke
altid.

Kan det være problemer med holderen til batterierne som ikke giver ordentlig
forbindelse, batterierne eller er det fordi at det nu er ved at være så
koldt i vejret at det går ud over et eller andet i systemet?

Nogle der har været ude for den slags og eventuelt fundet en løsning?

/Magnus

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 18-10-03 11:08

Jeg havde engang er Olympus E-100RS, og oplevede det samme som dig ind i
mellem.
Jeg fandt aldrig præcis ud af hvorfor, men ved at tage batterierne ud et par
gange, rense batteri kontakterne, og prøve igen, og igen, så lykkedes det
altid at få liv i det igen.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

-----

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-10-03 11:39

> [...]
> koldt i vejret at det går ud over et eller andet i systemet?
>
> Nogle der har været ude for den slags og eventuelt fundet en løsning?

Hej Magnus

Ja det er ofte fordi der ikke er ordentlig forbindelse, måske nok mellem
polerne, således kameraet kan tænde, men fjedrene som presser batterierne op
mod polerne, er af og til ikke tilstrækkelige. Det kan være de er blevet
for slappe, eller batterilågen er blevet lidt skæv, eller låsen lidt slidt.
Det kan også sommetider indikere, at et af hængslerne ikke har det helt
godt. Det gør at kameraet ikke kan trække strømmen særligt hurtigt fra
batterierne, og derfor indikerer det, at batterierne er ved at være tømt.
Hvis man så lige åbner til dem, og ruller dem engang, så kan de igen. Man
kan selvfølgelig prøve andre slags batterier, nogle er lige en anelse
større, det løser problemet for en tid, men gør problemerne med dem man
plejer at bruge større, så det er den der, tisse i bukserne, løsning ...
Du kan måske få rettet polerne lidt op, i bunden af kameraet, men er der
garanti endnu, så få dem skiftet, for problemet vil sikkert være tiltagende.

M.V.H......Benny..