Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus c-5050
Fra : Johnny

Dato : 18-10-03 08:17

Hej.
Skulle der være nogle i denne gruppe som kender Olympus c-5050 da jeg lige
har købt dette apperat og har en del problemmer med at stille skarp, jeg
syntes ikke at det lever op til det jeg gerne ville havde det til.
Hilsen Johnny.

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 18-10-03 09:07

"Johnny" <J.FELDTSING@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har købt dette apperat og har en del problemmer med at stille skarp, jeg
> syntes ikke at det lever op til det jeg gerne ville havde det til.

Hej Johnny

Jeg har et C5050 og har ingen problemer med at få billederne skarpe, men det
havde jeg da jeg lige havde fået kameraet i hænderne.

Kameraets AF Mode står default til en eller anden form for gennemsnits
måling når der fokuseres - iESP
Sæt det til SPOT, så er det i centrum af billedet at du stiller skarpt.

Jeg har ikke lige kunnet gennemskue hvornår det andet er smart

mvh

Lars

Fra : Henrik

Dato : 18-10-03 10:57

On 18/10/03 10:07, in article
3f90f4a3$0$45339$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Lars Hørlyck Sørensen"
<Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> wrote:

> [...]
> Sæt det til SPOT, så er det i centrum af billedet at du stiller skarpt.
>
> Jeg har ikke lige kunnet gennemskue hvornår det andet er smart

Hej Johnny,

Har også et C5050 og har heller ingen problemer med at stille skarp, men som
Lars skrev set det til spot.

I ESP stiller den skarpt ved at måle på baggrunden og forgrunden hvilket kan
forvirre kameraet, derfor få du sikkert lidt uskarpe billeder, men du skal
prøvet at arbejde lidt med kameraet i ESP, for at finde ud af hvad
autofokusen prøver at stille skarpt efter, prøv at stille skarpt på noget
andet der har samme afstand.

Ellers er det et rigtigt godt kamera, jeg solgte min E20 fordi Den netop
ikke var god i autofokusen, men jeg mistede min tele, snøft.

Henrik

Fra : Bente Feldballe

Dato : 18-10-03 12:05

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> Kameraets AF Mode står default til en eller anden form for gennemsnits
> måling når der fokuseres - iESP
> Sæt det til SPOT, så er det i centrum af billedet at du stiller skarpt.

Den erfaring har jeg også gjort med 5050z, det er lidt irriterende altid at
skulle huske at ændre indstillingen til spot, når kameraet har været
slukket. Er der nogen derude, der har fundet en måde at sætte spot som
*standard*, så det ikke skal ændres hele tiden?

Venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : Jan K

Dato : 18-10-03 12:04

"Bente Feldballe" <bfFJERNDETTE@milloup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> slukket. Er der nogen derude, der har fundet en måde at sætte spot som
> *standard*, så det ikke skal ændres hele tiden?

Hej alle

mht. at sætte som standard, skal du under menuen setup sætte "all reset" til
"off" ellers vil kameraet altid vende tilbage til fabriksopsætningen.

mht. iESP skal man være lidt opmærksom på hvor af rammen i displayet
fokusere ( den kigger vist efter områder med stor kontrast) find punktet
hvor "dit" motiv befinder sig.

Jeg har haft kameraet i ½ år og er stadig glad for det,- jeg har brugt meget
tid på at "fyre" billeder af i en lind strøm for at se hvordan det opføre
sig under forskellige omstændigheder.
En ting er, hvad der står i manuallen noget andet hvordan det opføre sig i
hænderne på dig (..og mig)
god fornøjelse
mvh Jan K

Fra : Kristian Amby

Dato : 18-10-03 21:28

Hvis du ikke allerede kender denne side, vil jeg gerne anbefale den.
Den er god at kende for C5050 ejere.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 18-10-03 22:16

"Kristian Amby" <amby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du ikke allerede kender denne side, vil jeg gerne anbefale den.
> Den er god at kende for C5050 ejere.
>
> Mvh
> Kristian Amby

Link ???

Fra : emj

Dato : 18-10-03 22:49

On Sat, 18 Oct 2003 22:27:36 +0200, Kristian Amby <amby@mail.dk>
wrote:

>Hvis du ikke allerede kender denne side, vil jeg gerne anbefale den.
>Den er god at kende for C5050 ejere.

Hvilken side. Kan vi få et link?
Hilsen emj

Fra : Kristian Amby

Dato : 19-10-03 09:07

Undskyld, jeg havde været i byen hele dagen, på fotoudstilling i
Odensen faktisk.

Men her er den

http://www.wrotniak.net/photo/c5050/index.html

Mvh
Kristian Amby

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 19-10-03 14:44

> Men her er den
>
> http://www.wrotniak.net/photo/c5050/index.html

Du har da fuldstændig ret i at der er ret så mange fine oplysninger om
5050'eren

Specielt oplysningerne om MyModes og Sharpness, Saturation og Contrast har
jeg allerede taget lidt ved lære af.

mvh

Lars