Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Garanti ved køb i udlandet
Fra : FM

Dato : 17-10-03 13:57

Hi,

Jeg kigger på at købe en videokamera på nettet (Sony TRV22). De billigste
priser findes nok i Tyskland eller UK. Men udover lavere moms i disse lande,
det lyder også som om man får kun et år garanti i stedet for to de fleste
steder. Er det så forklaringen på de lave priser?? Jeg tør ikke købe den
slags udstyr med kun et år garanti... Er der noget jeg har overset?

Mvh.
Franck

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 17:24

Se http://www.familieadvokaten.dk/lovsamling/Koebeloven.html

Jeg mener at der er sket en ensretning i hele EU.
Vær opmærksom på det nye i loven. Der er forskel på garanti og
reklamationsret.
Søg selv på google - prøv "købeloven" go jagt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-03 17:38

"JAO" <jorn.ovigATmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at der er sket en ensretning i hele EU.

Korrekt. To års reklamationsret er nu standarden i EU.

> Vær opmærksom på det nye i loven. Der er forskel på garanti og
> reklamationsret.

Vel er der så, selvom mange ikke er opmærksomme herpå.

--
-Jens B.

Fra : FM

Dato : 19-10-03 00:31

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message news:<bmp5u5$13n3$1@news.cybercity.dk>...

> Korrekt. To års reklamationsret er nu standarden i EU.

> Vel er der så, selvom mange ikke er opmærksomme herpå.

Jeg er nok en af dem. Jeg må indrømme, at jeg ikke har haft tid at
kigge nærmere på det endnu, men jeg synes, at det er meget forvirrende
at se forskellige on-line forretninger skrive forskellige ting. Stort
set skriver nogle, at garantien er fabrikantens garanti (et år), mens
de andre skriver, at forretningen giver 2 års garanti. Men så siger I,
at det skulle være det samme i hele Europa??! Er der nogle
forretninger der prøver at snyde?? Hvis det er muligt at forklare i
nogle få linjer ville det være et stort hjælp!

På forhånd tak!

Fra : Kasper ?.

Dato : 19-10-03 10:33

michelfr@hotmail.com (FM) wrote in message
> [...]
> forretninger der prøver at snyde?? Hvis det er muligt at forklare i
> nogle få linjer ville det være et stort hjælp!

Prøv at kigge på www.pixmania.com (Priserne til DK er vist nok incl.
moms og "dansk" garanti)

Jeg har dog ingen personlig erfaring med dem.

Kasper