Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Canon Ixus II
Fra : Rune Nielsen \(6760\~

Dato : 17-10-03 11:52

Jeg overvejer for tiden ret kræftigt at købe et Canon Ixus II. Problemet er
bare, at jeg ikke rigtig har mulighed for at prøve det inden jeg køber det.

Det er jo et tæmmeligt lille kamera, hvilket jo er fint nok. Men min
bekymring er egentlig, om det kan gå ud over billedkvaliteten,
funktionaliteten, holdbarheden osv at der er fokuseret meget på størrelse.
Derfor vil jeg egentlig godt høre fra folk der har sådan et kamera selv, og
hvad de siger til det.

Har også overvejet at investere i Canon Ixus I i stedet. Er der nogen der
kender denne godt, vil jeg også MEGET gerne høre om det.

På forhånd tak for svarene!!

Fra : Ask

Dato : 17-10-03 12:59

> [...]
> Derfor vil jeg egentlig godt høre fra folk der har sådan et kamera selv,

Jeg har et Canon Ixus v2 som giver flotte billeder. Det eneste minus er, at
det til tider er _meget_ langt tid om at tage billedet. Når man "trykker af"
kan det tage helt op til 5-6 sekunder og det er nok til at motivet for
længst er forsvundet.

Som hverdags-kamera / fest er det OK, men hvis man vil mere end dét, kan det
ikke anbefales.

Mvh Frank

Fra : Rune Nielsen \(6760\~

Dato : 17-10-03 13:37

Tak for dit svar, Frank!.

Har du prøvet kameraet selv? Jeg er godt klar over, at det ikke er noget
prof. kamera. Det er heller ikke det jeg skal bruge. Omvendt vil jeg også
gerne have et kamera som kan tage nogle fornuftige billeder, og som kan
holde mange år fremover. Både hvad holdbarheden angår men også rent
billedmessigt.

Jeg overvejer så, om jeg bliver mere glad for f.eks. et Powershot A70, der
jo er noget større, men vel også tager bedre billeder.

Fra : Frank Nørvig

Dato : 18-10-03 13:29

> Tak for dit svar, Frank!.
> Har du prøvet kameraet selv? Jeg er godt klar over, at det ikke er noget
> prof. kamera. Det er heller ikke det jeg skal bruge. Omvendt vil jeg også

Jeg bruger det meget til fester og hverdags-billeder. Men som sagt, det mest
irriterende med det kamera er, at det er lang tid om at tage billedet (som
Mainemarks også påpeger).

Du kan se nogle skud med et Ixus v2 her:
http://www.fotograferne.net/index.php?menu=16&fotograf_id=3

> Jeg overvejer så, om jeg bliver mere glad for f.eks. et Powershot A70, der
> jo er noget større, men vel også tager bedre billeder.

Kender ikke det kamera. Bruger selv mest mit Nikon Coolpix 4500, som jeg har
været meget glad for i over et år nu.
Nogle af mine billeder med Nikon Coolpix 4500 kan du se her:
http://www.fotograferne.net/index.php?menu=16&fotograf_id=1

Mvh Frank

Fra : Mainemarks

Dato : 17-10-03 13:39

Deri kan jeg kun være helt enig!
Jeg har haft mit Canon IXUS v2 i næsten 1 år nu og vænner mig stadig ikke
til at den skal bruge såå lang tid til at tage et billede MED blitz.
Ellers knaldgodt.

Fra : Rune Nielsen \(6760\~

Dato : 17-10-03 13:51

OK. Er der nogen der ved, om de nyere Ixus modeller også lider under samme
ting?

Det er sådan nogle ting, der godt kan irritere mig voldsomt, og som jeg
måske fornæmmer er noget der ofte er forbundet med små kameraer, eller tager
jeg helt fejl?

MVH. Rune Nielsen

Fra : Doktoren

Dato : 18-10-03 19:25

"Rune Nielsen (6760)" <rune-nielsen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> OK. Er der nogen der ved, om de nyere Ixus modeller også lider under
samme
> ting?

Jeg har et v3, og jeg synes bestemt ikke den er langsom... når jeg
trykker på knappen forsøger kameraet at stille skarpt, og fyrer
blitsen af.. færdig - ikke mere en max 1 sekund. Jeg kunne næsten ikke
forestille mig det meget hurtigere, med mindre det var et
spejlrefleks, eller kamera med extern blits.... Jeg er super
tilfreds... Eneste minus ved små kameraer (generelt) er at der ofte
kommer røde øjne ved billeder taget med blits (portræt billeder)...
men det er ikke kunne dette kamera, det er alle kameraer, hvor
afstanden mellem selve linsen og blitsen bliver for lille, og derved
bliver vinklen til personen for lille og blitsen "spejles" i
hornhinden....

Med venlig hilsen
Lars

Fra : PC

Dato : 20-10-03 07:45

Er det et Canon ixus digital II, som Rune snakker om.

Fra : David Jensen

Dato : 02-11-03 16:22

"Rune Nielsen (6760)" skrev:

> [...]
>
> Det er sådan nogle ting, der godt kan irritere mig voldsomt, og som jeg
> måske fornæmmer er noget der ofte er forbundet med små kameraer, eller

Jeg har et Ixus v3, og efter hvad jeg kan se på Canons danske hjemmeside, så
er Ixus II og Ixus v3 teknisk meget ens.

Pas på (!!) med at forveksle Ixus II og Ixus v2. v2 benytter en gammel
"styringschip" som måske er grunden til at kameraet er langsommere end godt
er. v2 har bl.a. også "kun" 2,1 megapixel.

Jeg har ikke prøvet v2, men v3, og dermed også Ixus II, med DIGIC-processor
er absolut ikke langsom.

Håber det kan hjælpe lidt.

Mvh.
David Jensen