Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt Canon S50 med lysglimt.
Fra : Johnny Louis

Dato : 15-10-03 21:39

Jeg har købt mig et nyt Canon PowerShot S50 hvor der i displayet kommer
mange (4-6 stk.) lysglimt når det indstiller sig, det er lidt lige som
når man tænder et lysstofrør, billedet forsvinder ikke men der kommer
disse lysglimt oveni.
Er det normalt for et en uge gammelt kamera af denne type eller skal det
til service.

Johnny Louis

Fra : ThomasT

Dato : 15-10-03 21:49

Hvis det er mens den auto-focus'ere så gør mit G3 det samme, og det er vist
meget normalt, det står i manualen.

ThomasT

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-10-03 00:45

ThomasT <FJERN-DETTEthth@teliamail.dk> wrote:

> Hvis det er mens den auto-focus'ere så gør mit G3 det samme, og det er vist
> meget normalt, det står i manualen.
>
> ThomasT

Det glæder mig at høre så tak skal du have, det ville da også være surt
at skulle undvære det allerede igen.
Det kunne godt være jeg skulle studere brugervejledningen lidt
grundigere.
Det undrede mig for det Canon ixus jeg har laver ikke disse lysglimt.

Johnny Louis

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-10-03 08:53

Johnny Louis wrote:

> [...]
> disse lysglimt oveni.
> Er det normalt for et en uge gammelt kamera af denne type eller skal det

Jeg har oplevet noget lignende (tror jeg - det er svært at være helt
sikker når man ikke selv har set det) på mit A70, og det gik væk da jeg
fik lidt kraftigere batterier i.

Nu kan jeg ikke huske om S50 kører på standardbatterier, men hvis du kan
gi det flere Mah kan det måske afhjælpe 'problemet'

mvh

Jesper Brunholm

--
Skriv hvor grejet er - jeg har skrevet postnummer i fra-felt.
Luk for de varme varer - giv og forlang kvittering!

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jens Christensen

Dato : 16-10-03 18:35

> Jeg har oplevet noget lignende (tror jeg - det er svært at være helt
> sikker når man ikke selv har set det) på mit A70, og det gik væk da jeg
> fik lidt kraftigere batterier i.

Jeg kan fortælle samme historie! fucus-systemet bruger åbentbart for meget
strøm...
Det er ikke helt væk, flimmeriet, men næsten.

--
Mvh.
Jens Chirstensen

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-10-03 22:49

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> Nu kan jeg ikke huske om S50 kører på standardbatterier, men hvis du kan
> gi det flere Mah kan det måske afhjælpe 'problemet'

Jeg har en fast strømforsyning til det, og det ændrer ikke på noget når
jeg bruger den.
Det er heller ikke noget der generer mig når nu jeg hører at det hører
kameraet til.

Jeg har i dag firmware opdateret kameraet fra en Mac computer med system
10.2 og det var nemt gjort.

Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-03 06:20

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Jeg har i dag firmware opdateret kameraet fra en Mac computer med system
> 10.2 og det var nemt gjort.

Hvordan gjorde du det? Jeg har et S45 og har længe luret på at ville
opdatere firmware. Jeg har faktisk hentet opdateringen. Men man skal
boote i OS 9, for at får opdateringen til at køre. Så langt har jeg
været en gang, men så skulle jeg installere Canons eget billedprogram,
og så gad jeg ikke den dag. Jeg bruger Apples iPhoto til mine billeder,
så jeg har ikke installeret nogen af de programmer, der fulgte med
kameraet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Johnny Louis

Dato : 17-10-03 06:59

> [...]
> og så gad jeg ikke den dag. Jeg bruger Apples iPhoto til mine billeder,
> så jeg har ikke installeret nogen af de programmer, der fulgte med

Nej det er meget mere simpelt end det lyder til, man kan næsten ikke
gøre noget forkert, når du har hentet opdateringen pakker du den ud og
trykker på overfør, som kun overfører opdateringen til CF kortet.
Derefter fjerner du forbindelsen til computeren og trykker på opdater
firmware i kameraets display og voila et par minutter efter er der
opdateret og alt under system 10.
Det med Canons billedprogram er kun hvis du vil se at der er opdateret
men det kan du også gøre med programmet Remote Capture.
Der eneste sted man kan fejle er hvis man slukker for kameraet de par
minutter det står og opdaterer.
Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-03 09:36

> [...]

> Derefter fjerner du forbindelsen til computeren og trykker på opdater
> firmware i kameraets display og voila et par minutter efter er der

Tager du gas på mig? Der står, at opdateringen kun virker under mac OS
9. Det er ikke nok at køre i Classic under OS X. Jeg dobbeltklikkede på
den efter at have bootet i OS 9 på børnenes gamle iMac. Det gav bare en
fejlmeddelelse, hvor den bad om Canons program (husker ikke navnet).
Det slår mig nu, at der måske er forskel på opdateringen til dit
S50 og mit S45. Måske har de lavet den til OS X nu. Jeg har lige
dobbeltklikket på den igen. Det prøver at starte Classic, så den kører
vist ikke under OS X. Den der knap "Overfør", er det en, der er i selve
opdateringen, eller starter den et andet program?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-03 13:49

> [...]
> vist ikke under OS X. Den der knap "Overfør", er det en, der er i selve
> opdateringen, eller starter den et andet program?

Nu har jeg opdateret mit S45 inspireret af dig. Jeg bed hovedet af al
skam og bootede i Mac OS 9 på min PowerBook. Det har jeg aldrig gjort
før, så jeg skulle indtaste alle mulige oplysninger. Så kunne den ikke
finde kameraet, hvis jeg ikke installerede Canon Image Browser. Så efter
et par genstarter lykkedes det at installere firmware opdateringen. Så
mon ikke den til S50 er nyere og beregnet til at køre under Mac OS X?
Den til S45 er så lidt ældre og kræver klassisk Mac OS. Godt man ikke
har en helt ny Mac, der ikke kan boote i Mac OS 9.
Nu er jeg spændt på, om jeg kan mærke forskel. Det er vist kun
nogle meget diskrete småting, der er ændret i firmware, så der er nok
ikke noget at mærke. Men ligesom på computeren er det en rar tanke, at
man har den nyeste version.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Johnny Louis

Dato : 17-10-03 20:13

> [...]
> nogle meget diskrete småting, der er ændret i firmware, så der er nok
> ikke noget at mærke. Men ligesom på computeren er det en rar tanke, at

Det er vist rigtigt nok at opdateringen til de 2 kameraer ikke er ens,
og hvem skulle have troet det da de ellers er ret så ens.
Opdateringen til S45 hedder 1.0.2.0 og til S50 hedder den 2.0.0.0 og det
var jeg ikke opmærksom på da jeg forklartede om hvor let det var at
opdatere.
Jeg testede ellers Remote Capture med succes sidste nat hos naboen, hvor
det tog 1210 billeder på TiBook'en så vi kunne konstatere at det var en
rød kat der stjal kattemaden.
Gad vide hvorfor max i Intervalometeret er sat til kun100 billeder.

Johnny Louis