Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En fotoaften på Aalborg Banegård
Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 15-10-03 20:13

Hej

For lige at vise seneste skud på stammen:
http://www.kryger.dk/karsten/tempgalleri/walking_by_the_train.htm

Kritik i gruppen modtages med glæde (såvel positiv som konstruktiv negativ).

Mvh.
Karsten

--
Galleri: www.kryger.dk/karsten/

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-10-03 20:22

"Karsten Kryger Hansen" <karstenkryger@hotmailABC.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.kryger.dk/karsten/tempgalleri/walking_by_the_train.htm
>
> Kritik i gruppen modtages med glæde (såvel positiv som konstruktiv

Jo, sjovt billeder, hvor det er mennesket der er bevægelsesuskarpt.
Velkomponeret. Måske lidt tegning i dybe partier ?
Men jeg får røde pletter af "betydningstunge"/"humoristiske" titler - og så
på udendansk.
Mvh
Ole

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-10-03 20:25

> Kritik i gruppen modtages med glæde (såvel positiv som konstruktiv
negativ).

Hvordan var det mon blevet om du havde stået lidt mere til venstre og fået
lys i vognvinduerne?
Mvh
Ole

Fra : KNL DtP

Dato : 15-10-03 21:43

"Karsten Kryger Hansen" <karstenkryger@hotmailABC.com> skrev i en
meddelelse news:bmk67l$5be$1@sunsite.dk...

> For lige at vise seneste skud på stammen:

Kan godt lide bevægelsessløringen. Det giver både en fornemmelse af fart og
dynamik - men også af at være anonym i storbyens trafik (ansigtet er helt
væk i en blanding af bevægelse og reflekser).

Jeg kunne godt have ønsket at baggrunden enten var helt ude af fokus eller
stod pivskarp. Efter at kigge på den gående mand, hopper mit øje automatisk
bagud og kigger på folkene ved togdøren - men de er desværre noget slørede.

Prøv evt. at bruge et tele- eller kraftigt vidvinkelobjektiv med en lav
optagelsesvinkel. Det vil nok give mere dynamik.

Den lidt rå stil kunne fint underbygges af lidt grove filmkorn og evt. en
anden toning.

.... men alt i alt et godt city-foto.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-03 09:29

> [...]
> http://www.kryger.dk/karsten/tempgalleri/walking_by_the_train.htm
>
> Kritik i gruppen modtages med glæde (såvel positiv som konstruktiv

Hej Karsten

Så kommer jeg, det lidt negative indlæg. Det er for så vidt udmærket, at
der er fart og bevægelse i billedet, men det forekommer mig, at enten står
det stille, eller kører alt for stærkt. Fliserne på jorden, er det eneste
der er formfast, og selv om jeg er Aalborggenser, var det tvivlsomt, jeg
ville have genkendt stedet. Billedet ville i mine øjne, være blevet meget
bedre, hvis det var blevet afsluttet med en svag flash, til lige at tegne
konturerne, så alt ikke fortaber sig i forvirrende reflekser. Håber du
forstår meningen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jeppesen

Dato : 19-10-03 16:30

> [...]
> http://www.kryger.dk/karsten/tempgalleri/walking_by_the_train.htm
>
> Kritik i gruppen modtages med glæde (såvel positiv som konstruktiv

God stemning og dybde. Øjnene føres af de sorte fliser frem og tilbage
mellem personerne i baggrunden og personen i forgrunden - den klassiske
komposition giver et fedt perspektiv. Flot - og dejlig kølig tone.

Var det mit billede ville jeg beskære lidt i venstre side - lige skære de
lavere placeret lamper væk - det vil gi´ en endnu strammere komposition imø.
Og så lige fjerne det lyse til højre for knæet på personen i forgunden
(formentlig noget blankt fra et hjul el.l.)

Mvh Kim