Foto
IBM760 5420
Teil 3020
teleskop og digi-cam
Fra : JHF

Dato : 15-10-03 19:18

Hej

Jeg er lidt pip-gal (fugleinteresseret) og har på nettet set flere fotos af
div fugle der et taget med f.eks. Nikon Coolpix og et teleskop med en eller
anden form for adapter.
Jeg er ved at skifte til digitalt (nikon D100) og vil gerne høre om hvilke
teleskoper der har en adapter til Nikon?

Er der forskel på adapteren (pris og kvalitet) alt efter om det er et
"søger-digitalt" eller spejlrefleks?

Hvad koster sådan et teleskop/adapter?

hvordan er kvaliteten?

JHF
\!/
(@@)
----------o00o-(_)-o00o--------------

"Det vil jeg skide på - jeg har flamingo!"
citat fra Vadehavet

Fra : Palle Jørgensen

Dato : 15-10-03 19:30

Prøv at gå ind på www.naturbutikken.dk (DOF Salg), her kan du finde
adaptorer til Nicon Coolpix 4500

Det er nok Nicon Coolpix 4500 og ældre der benyttes, da det har mulighed for
at dreje kroppen, så displayet kan ses i forskellige vinkler.

De fleste bruger slet ikke adaptor men holder objektivet direkte på
okularet.

m.v.h. Palle

Fra : TL

Dato : 15-10-03 20:24

Hej

Leica har adapter til sine Televid teleskoper, adapteren kan via en T2 ring
tilpasses alle spejlreflekser. Adapteren erstatter okularet. Leica oplyser
det giver et objektiv 800/f10,4.

vh tl