Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gammelt Pentax K1000 - objektiver
Fra : Rune Mastrup Laurids~

Dato : 15-10-03 18:34

Jeg så et indlæg vedr. en gammel K1000, som fik en masse svar. Sådan et
kamera har jeg med original 50mm linse på. Kunne tænke mig en vidvinkel og
en zoom. Hvad skal jeg købe. Jeg er total amatør, så jeg håber der er par
gode råd at hente derude.

Rune

--
Rune Mastrup Lauridsen

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 15-10-03 18:59

Du skal nok på brugt markedet efter dem der hedder SMC Pentax med K-bajonet.
En 28mm f:3.5 og 135mm f:3.5 kunne være et fint bud. Prismæssigt ligger de
på 300 til 500 kr. stykket. Hvis de skal være mere lysstærke (f:2.8) vil
priserne ligge på det dobbelte.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk
----