Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manglende blændeåbning ?!?
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-10-03 07:36

Hej

Jeg har lige købt et (billigt) brugt Sigma 28-70 UC Zoom 1:2,8-4, hvor
autofokus motoren ikke virker (bruger det alligevel næsten aldrig)... Jeg er
nu begyndt at lege lidt med det, men jeg kan ikke komme ned til en
blændeåbning på 2,8 (kun 3,5), er der nogen der kan komme med en god
forklaring på dette ?

Er der nogen er ved hvad det koster at få udskiftet en sådan AF motor ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : nyrup

Dato : 11-10-03 08:41

Ja, du kan se årsagen med den "manglende" blænde i betegnelsen for din zoom.
Der står 1:2,8-4
Det betyder at ved brænvidden 28mm har den en max. blændeåbning på 2,8 og
den bliver mindre og mindre mod blænde 4 ved 70mm. Sådan er det med alle
zoomer i den billigere ende. Til gengæld er den ikke så stor og tung som en
med fast blænde 2,8

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-10-03 08:43

Hej, men ved 28mm får jeg også en max blænde på 3,5...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Ivan Vogelius

Dato : 23-10-03 01:12

er der ikke noget med at de ældre sigma linser har kompatibilitetsproblemer
med nyere canon kameraer?
(longshot)