Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af digital kamera til nybegynde~
Fra : Fax_Modem

Dato : 10-10-03 06:27

Hejsa

Det slog mig pludselig at jeg slet ikke har noget kamera til at forevige
livets gode stunder så nu er jeg på udkig efter et. Jeg er total nybegynder
ud i digital fotografering så jeg får brug for jeres hjælp.

Jeg leder efter et kamera uden alt for meget gejl men som fungere stabilt,
tager gode billeder og som ikke koster en halv herregård. Jeg beklager jeg
ikke kan være mere detaljeret men det er svært når man er nybegynder og
ikke ved hvad man skal kigge efter så det er derfor jeg skal bruges Jeres
hjælp

Håber I har nogle gode råd :)

mvh.
Jesper

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 10-10-03 10:15

Hej

Jeg vil nok anbefale at du ikke går efter det billigste umiddelbart. Min
erfaring er, at hvis folk køber et for billigt kamera så får de dårlige
oplevelser og kommer derfor ikke rigtig i gang med at bruge det. Her tænker
jeg eksempelvis på at de billige tit sluger en pokkers masse AA batterier
Derfor hold dig fra de der Aldi kameraer... Jeg vil istedet anbefale dig
at stifte bekendtskab med mange af Canons lækre produkter. Personligt kan
jeg godt lide deres Ixus modeller (Har selv et) De er nemme at gå til og
kvaliteten er i højsædet. Et ixus kan få omkring 3000,- nyt og omkring
2000,- brugt.
Det er også i dette prisleje jeg mener at man skal finde sit første kamera,
for ikke at få dårlige oplevelser med sit kamera. Hvis du vil have lidt
flere features er deres powershot A-modeller også glimrende, de er dog noget
større og lidt klodsede i forhold til Ixus. En anden lækker ting ved Canon
er også, at de har danske menuer som må være at fortrække når man er ny i
faget

Fang mig på mail hvis du har yderlige spørgsmål

Christer / Esb.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-10-03 10:28

Fax_Modem skrev:

> Jeg leder efter et kamera uden alt for meget gejl men som
> fungere stabilt, tager gode billeder og som ikke koster en
> halv herregård.

Hvad vil en halv herregård sige for dig? Den første beslutning, du må
tage, er, hvor meget du har råd til. Derefter er det noget nemmere at
udpege de bedste point'n'shoot-kameraer i prisklassen.

Jeg er enig med Christer i, at Canon er et godt valg for begynderen. Og
Ixus-serien er både flot og nem at gå til uden for mange
indstillingsmuligheder (hvilket dog kan være en ulempe). Til gengæld er
Ixus-serien forholdsvis dyr.

En anden mulighed er Kodak, der laver en række billige og særdeles
brugervenlige kameraer. Til gengæld er de lidt store og klodsede.

--
Mvh. Peter

Fra : Per, Odense

Dato : 10-10-03 13:31

skrev i bm5fhu$of$1@news.cybercity.dk, bl.a. (forkortet):
> [...]
> Jeg beklager jeg ikke kan være mere detaljeret men det er svært når
> man er nybegynder og ikke ved hvad man skal kigge efter så det er

Hej
Forstår godt at du vil have noget uden de mange overflødige funktioner.
Der er bare det med digital foto, at du jo ser resultatet med det samme, så
det er oplagt at eksperimentere lidt og ændre lidt i indstillingerne, hvis
nu den skønne solnedgang ikke bliver lige så skøn på billedet som i
virkeligheden.
Med et almindeligt kamera skulle du huske hvordan du skulle ændre
eksponeringen for at det blev godt, med det digitale prøver du dig bare frem
til resultatet er OK.
Jeg vil altså anbefale lidt flere funktioner end du lige mener du vil bruge
i starten.

--
MVH Per Herholdt, Odense
Molly (Vizsla):

Fra : pizza

Dato : 10-10-03 16:11

Canon er ganske udmærket...Jeg har en Powershot A 60 og med den kan du
fotografere både fuldautomatisk og også fuldt manuelt, hvis du vil...jeg har
omsider set forskellene i lukkerhastigheder, ISO. osv.

Til dens ufordele tæller at den er lidt langsom med at fokusere og tage
billeder samt at dens videomode er til grin.

Fra : Per, Odense

Dato : 10-10-03 16:29

pizza, <pizzaaa@pizzaaaaa.com>
skrev i 3f86cbec$0$7939$ba624c82@nntp04.dk.telia.net, bl.a. (forkortet):
> [...]
>
> Til dens ufordele tæller at den er lidt langsom med at fokusere og
> tage billeder samt at dens videomode er til grin.

Jeg har et Canon s40. Jeg kunne også godt tænke mig lidt hurtigere
focusering, men det er vist noget af det der koster.
Billedet i min signatur er taget med den automatik der vælger hurtigst
mulige lukkertid, kort for solnedgang - så der var ikke meget lys. Jeg har
set den type billeder bedre med de dyrere kameraer, men synes selv det er et
sjovt billede.
(Det er jo også min hund )

Fra : wedebo

Dato : 12-10-03 06:00

Hej
Jeg vil, som Christer, heller ikke anbefale det allerbilligste. Man er
tilbøjelig til at focussere på chip og megapixels, og det er da også
vigtigt, men man må stadig ikke glemme, at for at billedet skal komme ind i
kameraet, skal det gennem objektivet. Og gode objektiver koster nu en gang
mere end billige. Nikon og Canon er efter min mening (pris/kvalitet) blandt
de førende.
Ligeledes synes jeg at memory-kortet er vigtigt, og her tror jeg nok man får
mest for pengene med "compact flash"-kort-
Hilsen Knud