Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad er der i et engangskamera ?
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-10-03 22:48

Baggrunden er at vores datter på 5½ (jo - det ½ år tæller - meget !) fik
sådan et på vores camping-tur i sommers.
Og hun er ikke spor glad for at det skal afleveres for at få fremkaldt
filmen...
Så jeg drømmer om at filmen sidder i en almindelig cassette, så jeg kan tage
den ud uden risko - et mørkekammer er jo ikke lige det vi har herhjemme.
Hvis jeg så også ku' sætte en ny film i ville helte-statussen vist være
reddet for resten af året...

Nogen, der har prøvet ?

Mvh

Jesper

Fra : Carsten Holck

Dato : 07-10-03 23:43

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> har herhjemme. Hvis jeg så også ku' sætte en ny film i ville
> helte-statussen vist være reddet for resten af året...

Dem jeg har set åbnet, har haft en normal 35mm file i standard kasette
indeni. Sådan at den når kameraet laves trækkes filmen ud - og når man tager
billederne spoler man filmen ind i kasetten, altså omvendt af et normal
kamera, derfor er der ingen spolen tilbage når man er færdig med filmen.
Me hvis du skal være sikker så ville jeg forsøge i et _helt_ mørkt rum
(under et tæt tæppe)

<disclaimer> ingen garanti for ødelagt film </disclaimer>

mvh
/carsten

Fra : Michael Holm

Dato : 08-10-03 00:04

Køb et nyt magen til, og sig du har skiftet filmen

--M

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-10-03 06:14

Michael Holm (-Mic-@-Holm-.org uden - erne) skrev:

> Køb et nyt magen til, og sig du har skiftet filmen

LOL

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Simon [2700]

Dato : 08-10-03 12:52

> Køb et nyt magen til, og sig du har skiftet filmen

ja det tror jeg også jeg ville... det koster jo ikke en bondegård heldigvis
:)
mvh.Simon

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-10-03 13:31

Simon [2700] skrev:

> ja det tror jeg også jeg ville... det koster jo ikke en bondegård
> heldigvis :)

Men det koster forhåbentlig ens selvrespekt at lyve for sine børn.

--
Mvh. Peter

Fra : jakob j.

Dato : 08-10-03 13:35

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Men det koster forhåbentlig ens selvrespekt at lyve for sine børn.

Ja, for det er den type løgne, der vil forfølge barnet og på længere sigt
nedbryde det psykisk.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-03 14:30

"jakob j." <jakobjensen99@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, for det er den type løgne, der vil forfølge barnet og på længere sigt
> nedbryde det psykisk.

For ikke at tale om alle de omkostninger, det vil koste samfundet med et så
traumatiseret barn. Faktisk kan vi allerede nu forudsé en voldsom
skattestigning, ligesom sundhedsvæsenet vil komme under stort pres inden for
få år - og dét blot fordi at en mandsperson, åbenlyst uegnet til at være
far, stak sit arme, uskyldige barn denne sorte, modbydelige løgn. Jeg synes
faktisk, at vi allerede nu skal tage skridt til en anbringelse uden for
hjemmet, så vi kan undgå disse ulykker inden det er for sent.

--
-Jens B.

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 09-10-03 18:06

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> wrote in message

> Men det koster forhåbentlig ens selvrespekt at lyve for sine børn.

Ikke lyve. Omgå sandheden!
"Her har du "dit" kamera igen! Det kan tage billede "

Men det er sikkert et eller andet specielt kamera siden Jesper ikke allerede
har købt et nyt...

/A

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 08-10-03 07:38

Jeg har prøvet det masser af gange. Når filmen er taget færdig er den spolet
tilbage i kassetten, og kan let tages ud.
Men.... er der blitz i kameraet, så pas på når du skiller det ad, Sæt IKKE
fingrene på elektronikken, du kan få en ordentlig en over fingrene.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk
---------

Fra : C. Poulsen

Dato : 08-10-03 22:04

"Hans Chr. Sørensen" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> wrote in message news:<3f83b09d$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Men.... er der blitz i kameraet, så pas på når du skiller det ad, Sæt IKKE
> fingrene på elektronikken, du kan få en ordentlig en over fingrene.

jeg har prøvet at indsætte en film i et engangskamera, ´hvilket ikke
er ligetil, forsøgte i mørkekammer men det er noget bøvl, og man ved
jo desværre først når filmen er taget om man har fået lukket kameraet
helt til, eller om der skulle komme lidt lys ind.
Så mit råd er køb et nyt, og lad hende lege med det gamle, men hvis
kameraet er med blits, så luk det ordentlig til, og sig det som det
er, "dette er et engangskamera"

Poulsens

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 21:34