Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Leder efter et kamera
Fra : Ding-Dong

Dato : 07-10-03 14:21

Hej NG

Jeg har brug for lidt hjælp:c)
Sagen er den at jeg og konen er begyndt at kigge efter et digitalt kamera.
Jeg har kigget alle mulige steder for at lære lidt om dem, og der må jo
siges at være en del, både at lære om men også en masse forskellige
modeller.
Jeg så så et indslag i Go'morgen Danmark hvor der blev præsenteret 5
kameraer. Det ene af dem, som jeg er på jagt efter, der kunne man trykke på
knappen for at tage billeder, holde den nede og den ville fortsat tage
billeder, men kun gemme de sidst 5 efter man havde sluppet knappen, som nok
er udløseren:c) Jeg ved ikke om det også kunne optage videosekvenser, og det
var lidt stort.
Er der en eller flere der ved hvor jeg skal lede henne? Evt. link?
Med hygsom hilsen

Dennis

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 07-10-03 16:11

Hej

Det kan være Nikon Coolpix 5400. Det har den funktion.

http://www.europe-nikon.com/sampleimages.aspx?countryId=11&languageId=11&pro
dId=650&catId=76

Hilsen Jan

Fra : Ding-Dong

Dato : 07-10-03 16:39

Jan Vesterlund skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Det kan være Nikon Coolpix 5400. Det har den funktion.

http://www.europe-nikon.com/sampleimages.aspx?countryId=11&languageId=11&pro
> dId=650&catId=76

Det ser spændende ud:c) og det vil jeg kigge nærmere på så tak for linket:c)
Med hygsom hilsen

Dennis

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 07-10-03 17:04

Det var da et "skod" link jeg har sendt, det skal være dette i stedet for.

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 07-10-03 17:15

Jeg ved ikke hvorfor at linket hele tiden bliver delt, for så giver det
ingen mening.

Hvis det stadig er delt, så husk de bogstaver som står i linien lige under.

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 07-10-03 17:22

Hvorfor kan jeg ikke sende et link som er så langt, uden at det bliver delt
i 2 linier?

Fra : Ding-Dong

Dato : 07-10-03 17:48

Jan Vesterlund skrev i en meddelelse
> Hvorfor kan jeg ikke sende et link som er så langt, uden at det bliver
delt
> i 2 linier?

Det er noget teknisk jeg ikke har forstand på men jeg ved det er et problem
generelt. Det løses ved at man bruger en HP der hedder noget i stil med
makeashorterlink. I praksis fungerer det sådan at man omdøber det store link
og så får man et mindre og poster det. Når jeg så klikker på det lille link
så ryger jeg til makeashorterlink sitet og efter et kort øjeblik ryger jeg
videre til det site som man har henvist mig til:c)

Ding-Dong

P.S. Jeg huskede de sidste bogstaver da jeg var opmærksom på at dit link var
delt:c)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-10-03 18:21

Jan Vesterlund wrote:
> Hvorfor kan jeg ikke sende et link som er så langt, uden at det
> bliver delt i 2 linier?

Opgrader din Outlook Express til nyeste version - så er fejlen ordnet.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 20:20

"Jan Vesterlund" <jv@danlamp.dk> skrev :

>Hvorfor kan jeg ikke sende et link som er så langt, uden at det bliver delt
>i 2 linier?

Opdater din Outlook Express (samt IE) med sp1 og opdateringen
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/recommended/q331923/default.asp,
samtidig får du lukket en masse sikkerhedshuller.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Sparre

Dato : 07-10-03 17:09

> [...]

nok
> er udløseren:c) Jeg ved ikke om det også kunne optage videosekvenser, og

Hejsa, fangede lige klippet på tv2.dk, kameraret han viste var en Fuji,
modellen er jeg ikke klar over, men mit 602Zoom har samme funktion...

--
Sparre

Fra : Ding-Dong

Dato : 07-10-03 17:49

Sparre skrev i en meddelelse
> Hejsa, fangede lige klippet på tv2.dk, kameraret han viste var en Fuji,
> modellen er jeg ikke klar over, men mit 602Zoom har samme funktion...

Tak for oplysningen, nu vil jeg gå på jagt:c)

Dennis

Fra : Ding-Dong

Dato : 07-10-03 18:01

Sparre skrev i en meddelelse
> Hejsa, fangede lige klippet på tv2.dk, kameraret han viste var en Fuji,
> modellen er jeg ikke klar over, men mit 602Zoom har samme funktion...

Nu har jeg også fundet klippet, men jeg kan ikke få den til at afspille og
jeg har sat hak i den og alt det pjat....
Løsning?
Mvh

Dennis

Fra : Sparre

Dato : 07-10-03 18:26

> Nu har jeg også fundet klippet, men jeg kan ikke få den til at afspille og
> jeg har sat hak i den og alt det pjat....
> Løsning?

Du skal nok bruge RealOne player, det er et link på tv2s side..

--
Sparre

Fra : Ding-Dong

Dato : 07-10-03 18:34

Sparre skrev i en meddelelse
> Du skal nok bruge RealOne player, det er et link på tv2s side..

Ja det fandt jeg ud af:c)
Min buddy fik en fejlmelding om at han ikke havde den installeret, det fik
jeg ikke fordi min popupkiller fungerede lidt for godt:c)

Tak for det. Jeg melder tilbage om det er det samme kamera........
Mvh

Dennis

Fra : Ding-Dong

Dato : 07-10-03 19:48

Ding-Dong skrev i en meddelelse
> Tak for det. Jeg melder tilbage om det er det samme kamera........
> Mvh

Nu har jeg set klippet og det var et CANON kamera jeg ledte efter.
Det er et af disse 2:

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=11634

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=13489

Men jeg har endnu ikke besluttet hvilket et jeg køber....
Det jeg vil er at det skal kunne tage videoklip og seriebilleder.
Hvis der er nogen der har andre bud eller forslag modtages de gerne.
Tak for jeres hjælp hidtil.
Med hygsom hilsen

Dennis