Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ekstern flash til Olympus 5050
Fra : Ricki Susic

Dato : 07-10-03 09:15

Hej,
Er der nogen der ved om man kan få Olympus 5050 til at arbejde sammen med
andre TTL-blitze end de originale fra Olympus?
Det er ikke så vigtigt med understøttelse af sync. ved 2. lukkergardin og
alt sådan noget lir; bare den kan måle TTL.

Hilsen Ricki

Fra : Steen Larsen

Dato : 07-10-03 21:27

In article <3f827621$0$97219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Ricki Susic wrote:
> [...]
> Det er ikke så vigtigt med understøttelse af sync. ved 2. lukkergardin og
> alt sådan noget lir; bare den kan måle TTL.

Prøv at tjek her:
http://www.wrotniak.net/photo/c5050/

Fra : slet JWHAS

Dato : 12-10-03 15:56

Ricki Susic <rickFJERNDETTEi@webfabrikken.net> skrev:
> [...]
>understøttelse af sync. ved 2.
>lukkergardin og
>alt sådan noget lir; bare den kan måle TTL.

Hej Ricki. Det eneste jeg kan komme i tanke om er Metz 3202,med
SCA adapter, men eftersom kameraet kan indstilles manuelt, kan du
jo bruge en alm. blitz med sensor.
mvh.
Henning

Fra : Ricki Susic

Dato : 12-10-03 16:48

> Hej Ricki. Det eneste jeg kan komme i tanke om er Metz 3202,med
> SCA adapter, men eftersom kameraet kan indstilles manuelt, kan du
> [...]

Hej Henning,
Jeg havde selv forestillet mig noget SCA system, men kunne ikke rigtigt få
bekræftet hos KØFI ( importøren ) at systemet virker ordenligt med dette
kamera endnu.
Grunden til at TTL er vigtig, er at der skal sættes en softbox eller en
paraply foran, og så går det jo ikke med automatikken på blitzen med mindre
der er mulighed for at flytte det øje der måler blitzlyset ( og det har jeg
aldrig hørt om at man kan, desværre ).

Hilsen Ricki