Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til køb af nyt kamera
Fra : NL

Dato : 06-10-03 21:07

Jeg er SÅÅÅ meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge af spejlreflex-kameraer.
Jeg har nu været i 7 butikker, hvor jeg nærmest blev overdynget med vidt
forskellige gode råd. Mit valg står nu mellem Olympus IC 5000
zoom28mm-140mm, Nikon F55, NikonF75 og Canon 300v. Er der nogen her i
gruppen der evt. kan råde mig, da jeg har stærkt på fornemmelsen, at de
forskellige fotosælgere er på provision, og derfor ikke er så uvildige, når
de vejleder mig. Kameraet skal bruges både til portrætter og til safariturer
ude i verden.
Mvh.Jette

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-10-03 05:42

Hej

Jeg ser at du også skal bruge kameraet til safariture, og det er sikkert
ikke kun i DK. Det umiddelbart mest robuste af de kameraer du nævner er nok
Nikons F75, og hvis jeg skulle vælge alene ud fra den samling du har
nedenfor ville det være mit valg...
Canons EOS 300v er en klar forbedret udgave af det gamle EOS 300, og det vil
sikkert også kunne tjene dig godt, men måske skulle du overveje en EOS
30/33, her får du et endnu stærkere kamera, og det er umiddelbart det jeg
ville foreslå hvis en kom og spurgte...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-10-03 08:34

NL wrote:

> [...]
> de vejleder mig. Kameraet skal bruges både til portrætter og til safariturer

SKAL det være nyt? - Jeg ville helt afgjort gå efter det EOS 5 med
tilbehør som er til salg i dk.m.p.foto i dit sted

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-03 10:26

Hej Jette

Hvis man skal se på service, robusthed og stabilitet, så er der jo faktisk
kun Nikon & Minolta. Til dagligt kan man sige, at nye kameraer med AF og
alt det fine, er at foretrækken. Men hvis man skal se på dine Safari ture,
så antager jeg, at du evt står på Serengeti sletten, eller Okawango deltaet,
og her er det helt klart en stor fordel, at dit kamera kan virke, også efter
det sidste batteri er opbrugt. Her ville en godt gammelt Nikon FM jo være
helt suverænt, da det stadig er fuldt funktionsdygtigt, da det kun skal
bruge strøm til belysnings måleren. Nu ved jeg ikke hvornår safarien er
aktuel, men er den lige op over, så ville jeg vælge Nikon, som det sikre
valg.

M.V.H......Benny..

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-10-03 13:31

Hej

Hvis du vil vælge brugt, kan du som Jesper Brunholm foreslår, købe en Canon
EOS 5 i news:dk.marked.privat.foto, jeg har selv kameraet og må sige at jeg
er overordentlig tilfreds, der har endnu ikke været problemer med det,
selvom det har været mange mærkelige steder...

Om man skal vælge Canon eller Nikon er en religionssag, nogle sværger til
Canon andre til Nikon...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen