Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flere Canon 10D billeder
Fra : Hans Kruse

Dato : 05-10-03 23:27

Jeg har været ude og skyde flere billeder med mit nye legetøj. Resultatet er
her http://www.pbase.com/hkruse/autumn. Øverst på siden kan ses generelle
oplysninger om anvendt linse og efterbehandling af billederne.
Mvh, Hans

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-10-03 07:37

> [...]
> her http://www.pbase.com/hkruse/autumn. Øverst på siden kan ses generelle
> oplysninger om anvendt linse og efterbehandling af billederne.

Når jeg ser sådan nogle efterårsfarver er det mig ligegyldigt med teknik.
Jeg kan godt lide spejlbilledet og det, hvor du har lavet "blødt vand" med
lang lukkertid.

Bo //

Fra : KNL DtP

Dato : 06-10-03 11:04

> Jeg har været ude og skyde flere billeder med mit nye legetøj.

Go'e billeder! Var der virkelige så lidt lys, at du skulle op på 800 ISO?
Herligt at det trods alt giver så lidt støj.

Gode farver, men jeg kunne nu godt ønske mig lige mere smæk fra sådan en
gang varm efterårs-eftermiddags-sol, men det er man nu ikke herre over. Kan
se at du kører RAW og WB på Auto - prøv og sæt den på Shade eller Cloudy -
det giver lidt mere varme i billederne.

Min favorit er det andet sidste, hvor de orange blade står mod den grålige
baggrund - god kontrast!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-10-03 12:39

Ja, der var ikke meget lys lørdag formiddag. Først om eftermiddagen kom
solen rigtigt frem. Jeg tog dels billeder på stativ med ISO 100 og håndholdt
på 400 og 800 ISO.

Mht. WB, så er det rigtigt at kameraet er indstillet på auto, men jeg
anvender Capture One DSLR Limited Edition 1.2. Her har jeg sat
farvetemperaturn til Cloudy (6550K) og lidt ekstra saturation. Jeg har så
givet lidt mere kontrast og justeret lys. Tilsidst anvendt sharpening
Standard look, amount = 150 og threshold = 3. Auto gav i de fleste tilfælde
en farvetemperatur omkring 4000K og det ser meget koldt ud. Til gengæld
synes jeg at gå meget over ca. 6500K er for meget, men jeg kunne godt gå op
til f.eks. 7000K. Har iøvrigt lige købt Capture One DSLR LE, da jeg synes
det er et rigtigt godt værktøj ift. at benytte File Viewer + Photoshop
Elements 2.0. Specielt File Viewer er irriterende langsomt og den gamle Raw
Converter, som jeg anvendte til G2 supporter ikke 10D.

Mvh, Hans