Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Olympus C450 Zoom
Fra : Nielsen

Dato : 03-10-03 17:38

Hej Gruppe

Jeg overvejer at købe et Olympus C450 kamera, er der nogen i gruppen der har
erfaringer med dette kamera.
Jeg er på udkig efter et "lomme" kamera, der bruger alm batterier ,så man
altid kan smutte ind på tanken hvis man løber tør for strøm.
Kameraet er på 4Mpix, og med 3xoptiskzoom. Dette rækker vel til de fleste,
der vil tage lidt ferie billeder og billeder til familiefødselsdagen.
Er sw der følger med er Camedia Master 4.1 software, er den noget værd, kan
man evt bruge sw fra andre kameraer.
Der følger et 16Mb xD Picture kort med. Er det et fornuftigt kort,
teknologimessigt, eller er men låst til Olympus egen "opfindelse", og dermed
også deres priser.

Umiddelbart har Canons Ixus serie en praktisk størrelse, hvordan er
Olympussen til sammenligning.

Mvh

Brian

Fra : Sparre

Dato : 03-10-03 18:31

> Der følger et 16Mb xD Picture kort med. Er det et fornuftigt kort,
> teknologimessigt, eller er men låst til Olympus egen "opfindelse", og
dermed
> også deres priser.

Ja, det vil jeg faktisk tro, har ikke set andre producenter af xD kortene
andre en Olympus og så det andet mærke jeg ikke kan huske hvad er, da jeg
stod overfor at vælge kamera for en måneds tid siden faldt valget på en
kamera det både kunne tage CompactFlash og SmartMedia da jeg i forvejen
havde flere at den slags kort..

Derudover er 16 MB _SLET_ ikke nok, har et 256 MB kort, det spændene om det
slår til en uge i London i uge 42...

--
Sparre

Fra : Nielsen

Dato : 03-10-03 18:49

Tak for svaret,

Hvilket kamera valgte du så ?

Fra : Sparre

Dato : 03-10-03 19:53

> Hvilket kamera valgte du så ?

Et Fuji FinePix S602Zoom
( http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/ )

3 MP ( 6 Interpoleret ( på den gode måde ) )
+ En masse manuelle instillinger

--
Sparre