Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny Filmscanner, men hvilken ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 03-10-03 13:54

Hej,

jeg lavede et lign indlæg for noget der sikkert er et par måneder siden, men
skulle bruge pengene til noget der gik itu dengang, så nu spørger jeg igen,
hvilken filmscanner ville være et godt køb nu ?

Den må koste omkring de 3.000 kr, det gør ikke noget den er fra tyskland,
england eller lign hvis det er billigere end i dk, det er en fordel hvis man
kan betale med visa istedet for at skulle overføre penge, men ikke et must
(links er MEGET velkomne).

Dengang blev det til at Microtek Filmscan 3600 var et godt køb med sine
3600*3600 dpi og firewire overførsel,
hvad kan man få idag ?

det skal helst være usb2 eller fw for ikke at være for langsomt, den skal
også helst kunne tage sådan en negativ strip med 4 billeder på, da jeg bl.a.
skal scanne familiens gamle album ind, og der er en 2-3.000 pix :)

jeg var egenligt nåe så langt som at bestille filmscan 3600 hos
http://www.digitalpear.de/ men de svarer ikke rigtigt på de emails jeg har
sendt dem med spørgsmål i :/

jeg håber der er nogen (der er der jo nok :) der kan hjælpe !

mange tak og god weekend

mvh.Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-10-03 14:48

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> sendt dem med spørgsmål i :/
>
> jeg håber der er nogen (der er der jo nok :) der kan hjælpe !

Jeg havde egentlig bestilt den samme hos Nurtec.de, idet jeg vurderede som
du og fordi der var ca 1500 at spare ift Dk.
Men ønsket om at kunne scanne 120 film gjorde at jeg lavede det om Canoscan
9900 F. Det er jeg glad for nu, men de første dage var jeg fortvivlet -
synes ikke jeg kunne få noget videre ud af den
Nurtec kræver forudbetaling.
Mvh
Ole

Fra : Simon [2700]

Dato : 03-10-03 16:25

> [...]
> 9900 F. Det er jeg glad for nu, men de første dage var jeg fortvivlet -
> synes ikke jeg kunne få noget videre ud af den

kan den batch scanne eller tager den bare og laver et stort billede man så
selv skal klippe i stykker bagefter hvis man smider de 24 billeder i den ?
og hvor stort i cm er de der 3200x6400 dpi ?
tak
mvh.Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-10-03 17:11

> [...]
> selv skal klippe i stykker bagefter hvis man smider de 24 billeder i den ?
> og hvor stort i cm er de der 3200x6400 dpi ?

Jeg går ud fra at du mener Canoscan - ja, 35 mm: 4 strimler a 6 neg., der
vurderes enkeltvist, fravælger evt. eller tager det hele på en gang eller 8
monterede. 120 film eller 4x5 tommer dog kun en af gangen.
Men den kan du lige så godt købe herhjemme, der er ikke noget at spare i
Tyskland.
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Scanners/Canon%209900F/page_1.htm
Mvh
Ole

Fra : Simon [2700]

Dato : 03-10-03 18:21

> [...]
> monterede. 120 film eller 4x5 tommer dog kun en af gangen.
> Men den kan du lige så godt købe herhjemme, der er ikke noget at spare i
oki takker :)

-Simon

Fra : Simon [2700]

Dato : 03-10-03 18:41

> [...]
> monterede. 120 film eller 4x5 tommer dog kun en af gangen.
> Men den kan du lige så godt købe herhjemme, der er ikke noget at spare i

lige en ting til, hvis du bruger firewire, hvilket kort bruger du så ? og
hvor langt er det kabel der følger
med scanneren ?

mange tak for hjælpen, hvis der er andre der har noget at sige om andre
scannere er dette også meget velkomment, men ellers ser denne meget
fornuftig ud.

mvh.Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-10-03 19:55

> lige en ting til, hvis du bruger firewire, hvilket kort bruger du så ? og
> hvor langt er det kabel der følger
> med scanneren ?

Jeg benytter usb 2 og kablet er vel godt 1 m
Mvh
Ole