Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DSC-V1 eller IXUS 400
Fra : Kristoffer Rohde

Dato : 03-10-03 10:29

Hej,
Efter at have haft et IXUS v2 i godt 1 år, syntes jeg at det er på
tide til at opgradere til noget "bedre" idet opløsningen på 2Mpx er
for lav og efter lettere grundig gennemgang på dpreview står valget
imellem subj. idet de begge står som Highly Recomended i dpreview.

Jeg er klar over forskellen på den fysiske størrelse samt opløsningen
på de to kameraer, men er der noget jeg bør være "ekstra" opmærksom
på? Batterilevetiden i min V2'er syntes jeg er *ret* lav - er dette
blevet bedre i IXUS 400 og hvordan er Sony'en i forhold til?

Jeg hælder til Sony'en pga: Umiddelbart bedre linse, højere opløsning,
mulighed for kontinuerbar optagelse af video, umiddelbart bedre til
aften/nat billeder end IXUS 400. Kort sagt umiddelbart et "prosumer"
kamera, som dpreview kalder det.

Jeg hælder til IXUS 400 pga: Mere "lommestørrelse" kamera og egenlig
også mulighheden for at købe undervandskasse til det. Kort sagt er
dette vel et "funcamera" som tager relativt gode billeder..?

Fotomanden, jeg har snakket med har anbefalet mig at købe Sony'et, men
hvad syntes I, kære gruppe? Jeg vil gerne have et kamera, der
tager mærkbart bedre billeder end V2 samtidig med at det skal være
"lille"

De rareste hilsner
Kristoffer

Fra : Pico

Dato : 03-10-03 14:26

Kristoffer Rohde wrote:
> [...]
> hvad syntes I, kære gruppe? Jeg vil gerne have et kamera, der
> tager mærkbart bedre billeder end V2 samtidig med at det skal være

En ting der for mig er meget vigtig er at kameret kan tage extern blitsh.
Det kan Sonyen, enda en ikke intigreret, hvis kameret slås over på
hotshoe og tvinges til at bruge blitsh, gøres let med komandohjulet, 2
klik.
Pico

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-03 19:36

Kristoffer Rohde <laksko@yahoo.com> wrote:

> [...]

> også mulighheden for at købe undervandskasse til det. Kort sagt er
> dette vel et "funcamera" som tager relativt gode billeder..?

Der er jo også Canon PowerShot S45, som jeg har. Det har samme objektiv
og indmad som Ixus 400, men flere manuelle muligheder og større
LCD-skærm. Men det er stadig ret kompakt. Dog er det tungt, men det
virker til gengæld gedigent. Jeg synes, batteriet holder længe, men man
kan jo købe et ekstra. Der fås også undervandskasse til det.
Sony har jo mere kompakte modeller end DCS-V1. Der er 72 og 92
samt P9 og P10, hvis jeg husker rigtigt. De skulle også være gode, men
har ikke helt så mange manuelle muligheder.
--
Henrik Münster
Esbjerg