Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dårlig oplevelse med fremkaldelse... :-(
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 22:24

Jeg kom til, på trods af tidligere dårlige erfaringer, at få fremkaldt to
dias film hos Lyngby Billedcenter. Fyren i butiken lovede mig at han ville
lade være med at sætte fingeraftryk på filmene og i det hele taget gøre sig
umage med fremkaldelsen (de gør det selv).

Ja tak skal han have. Den ene film er fyldt med små prikker. Ca 30 prikker
per billede i et jævnt mønster. ÆV...

Jeg skal ned og klage i morgen. De er bare rigtig dårlige til det der med
film i den butik.

Pisseærgeligt.

Karsten

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-10-03 00:03

<KHS> skrev i en meddelelse

> Ja tak skal han have. Den ene film er fyldt med små prikker. Ca 30 prikker
> per billede i et jævnt mønster. ÆV...

Netop "30 prikker jævnt fordelt" Frister mig til følgende: Det kan også
være en fejl (utæthed) i dit apparat, der gør at trykpladens små
perforationer giver billedet et mønster. Prøv at uploade på binær.
Men det mest sansynlige er nok sjusk hos firmaet.
De dias jeg har fået lavet hos Gabs ( man spørger sin fotohandler hvor han
sender hen ) eller hos billedbutikken ( i Odense, jeg ved ikke om de har
filialer-søg www.billedbutikken.dk ) er fremragende og der er sikkert mange
andre. Ofte betaler man for kvalitetskontrollen.
Mvh
Ole

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-10-03 07:02

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> sender hen ) eller hos billedbutikken ( i Odense, jeg ved ikke om de har

Jeg har fået dem lavet hos "kodak", som åbenbart kun lægger poser og navn
til. De blev fremkaldt hos Gab's. Jeg fik flere gange leveret diasfilm, der
ikke var klippet mellem billederne, men igennem billederne. Eneste
kommentar: så er det gratis, og du får en ny film.

> Ofte betaler man for kvalitetskontrollen.

Kvalitetskontrol er IKKE egnet til dette her. Kontrol består i at opdage, at
fejlen ER opstået. Kvalitetsstyring (på engelsk: Quality Control) består i
at kunne styre uden om fejl, og lære af de fejl, man alligevel laver

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-10-03 07:23

"Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlen ER opstået. Kvalitetsstyring (på engelsk: Quality Control) består i
> at kunne styre uden om fejl, og lære af de fejl, man alligevel laver
OK, kontrol er ikke dækkende, men blot en del af styringen, som du siger.
Mvh
Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-03 16:18

"Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> skrev :

>Jeg har fået dem lavet hos "kodak", som åbenbart kun lægger poser og navn
>til. De blev fremkaldt hos Gab's.

Kodak har ikke selv nogen laboratorium mere i DK (ved ikke i
andre lande) og har overdraget alle aktiviteter til Gabs.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 10:06

Hej Ole,

Jeg tog to film samme dag med samme apparat. Kun den ene film (den første)
er prikket. Så trykpladen er OK.

Efter jeg havde skrevet i går. prøvede jeg at lægge en af strimlerne i
demineraliseret vand og glide lidt på den. Væk er prikkerne. Det var altså
en optøringsfejl. De må have "glemt" filmen på en rist da den tørrede.

Nu "vasker" jeg resten af filmen og håber det går godt. Det kan i hvertfald
ikke blive værrere

NU er det altså slut med at bruge dem. Normalt bruger jeg min lokale
fotomand der sender filmene til GABS. Det er jeg rigtig godt tilfreds med,
men disse film ville jeg gerne have igen dagen efter. Derfor brugte jeg
Billedcenteret. Der er slut nu (det sagde jeg også sidste år).

Hilsen Karsten.

Fra : Lyngby Billed Center

Dato : 03-10-03 14:44

<KHS> skrev i en meddelelse
> [...]
> per billede i et jævnt mønster. ÆV...
>
> Jeg skal ned og klage i morgen. De er bare rigtig dårlige til det der med

Hej Karsten

Som du selv har opdaget kan problemet renses af.
Vi er nu selv blevet ops på fejlen og har talt med vores teknikker samt en
kollega i branchen der har haft samme problem. Fejlen vil blive rettet og du
er velkommen til en gratis fremkaldelse.

Mvh.
Henrik Schwarz
Lyngby BilledCenter
45930101

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-03 13:25

Hej Henrik

Det er possitivt at I kigger her en gang imellem. Det lyder godt at I har
fundet en fejl i processen. Når jeg skriver i mit indlæg at jeg tidligere
har været utilfredse med jer, er det fordi jeg tidligere har været plaget af
ridser og fingeraftryk på film fremkaldt hos jer, specielt negativ film.

Det vil jeg godt lige sige, at der IKKE var på disse film og at den ene film
uden prikker levede op til min forventnng om hvordan resultatet bør være.
Jeg prøver jer igen når min vej falder forbi og jeg har brug for hurtig
fremkaldelse

Venlig hilsen og tak for svaret
Karsten Hartmann