Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G5 eller Fuji S7000 ?
Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 01-10-03 05:47

Hej Nyhedsgruppe og Fotofreaks ...

Efter at have kørt med mit Canon PowerShot A40 i
et år ønsker jeg nu at købe nyt og større Kamera ...

I min søger har jeg disse 2 Modeller ...
Canon G5 eller Fuji S7000 - prisen tager jeg ikke i
betragtning den er som sådan underordnet - men hvad
er det bedste køb og kunne nogen her komme med et
3. alternativ i den Klasse .... ?

Ps: Mit Canon PowerShot A40 har vel taget omkring
ca. 2500 billeder på det år jeg har haft det ...

Kvalificeret hjælp ville jeg blive glad for ...

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn

Fra : Henrik

Dato : 01-10-03 12:06

De har vist nogle gode tilbud hos Merlin lige nu.

)

Fra : Frenjon

Dato : 02-10-03 14:06

> [...]
> betragtning den er som sådan underordnet - men hvad
> er det bedste køb og kunne nogen her komme med et

Der er ikke kommet særlig meget konkret om S7000'eren - ingen ordenlige
reviews endnu..
S5000 (lillebroderen) fik høvl i de anmeldelser jeg har læst... G5 bliver
generelt rost..
Men check www.dpreview.com - fantastisk side når man skal vælge digi-cam :)

Andre i (nogenlunde) samme prisklasse vil jeg også se på:
Olympus Camedia C-5060-WZ (annonceret i denne uge) - ~ £600
Olympus Camedia C-750 - 4500 kr.
Sony Cybershot DSC-V1 - 5000 kr.
Canon PowerShot S50 - 4000 kr.
Fuji Finepix F700 - dunno

Lidt dyrere:
Canon EoS 300D incl linse - 9500 kr.
Minolta DiMAGE A1 - 9900 kr.
Minolta DiMAGE 7Hi SLR - 8000 kr. (set på tilbud til 7k)
Nikon Coolpix 5700 - 8000 kr.
Sony CyberShot DSC-F828 - 9500 kr.

Står selv og skal vælge mellem mange af disse pt. er MEGET i tvivl :(
Håber ikke jeg gjorde dig mere forvirret..

-Frenjon

Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 05-10-03 18:44

Hej Frenjon

Tak for dit store svar - jeg er kommet til næsten det
samme mellem netop G5 og S7000 ved at læse
siden jeg skrev mit indlæg - men kosmetisk ser det
jo ud som om man får mest for pengene ved Fuji ...

Mange tak for dit svar og forsøg på hjælp det haster
ikke med at købe denne gang og jeg kunne godt
forestille mig at Canon vinder ... )

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn
Tlf.: 98431611 eller Mobil: 29449509
Hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Fra : Henrik

Dato : 05-10-03 21:06

Det her ser interesant ud men kan ikke købes nu
http://www.digit.no/wip4/?id=7080